Hoe spring je in bij het schrijven van een boek?

Ik schrijf een roman. Nu begrijp ik dat het het beste is voor de lezer als je bij elke harde Enter de volgende regel laat inspringen.
Hoe stel je dit in bij Micorsoft Word?
Ik gebruik Microsoft Offce 365.
Bedankt.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
1.3K
Antoni
7 jaar geleden
Ga je het boek zelf uitgeven, of laat je dat doen door een uitgever? Als je het boek laat uitgeven door een uitgever zal deze zorgen voor de opmaak. Daar hoef je dan zelf niet voor te zorgen. Ik neem aan dat je dan wel de proefdrukken nog kan beoordelen en deze desgewenst, binnen bepaalde voorwaarden, mag verbeteren aan de hand van jouw idee(ën) over de beste opmaak.

Het beste antwoord

Dit kan je instellen. Selecteer het stuk tekst, klik op Start ----> Alinea ----> Tabblad Inspringen en Afstand ----> (onder inspringing bij speciaal) Eerste regel

Hij zou dit nu automatisch moeten doen waar dat nodig is.

Er is ook nog een andere manier, kijk daarvoor maar even op deze site van Microsoft:

https://support.office.com/nl-nl/article/Eerste-regel-inspringen-toepassen-b3721167-e1c8-40c3-8a97-3f046fc72d6d?ui=nl-NL&rs=nl-NL&ad=NL