Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik een cel voorwaardelijke opmaak geven als een aantal andere cellen wel informatie bevatten?

Ik wil in Ecxel cel a1 rood kleuren als a2:a5 leeg zijn. Indien die cellen allemaal gevuld zijn, mag cel a1 groen kleuren. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
2.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik kan geen mogelijkheid vinden in de voorwaardelijke opmaak optie.
Maar je kunt eventueel een formule gebruiken die controleert of de cellen a2:a5 gevuld zijn, A1 dan een waarde krijgt. Hierop kun je wel weer een kleur maken in de voorwaardelijke opmaakt die groen en/of rood kan zijn bij een specifieke waarde.

bijvoorbeeld in A1 vul je:
=ALS(B1>0;ALS(B2>0;ALS(B3>0;ALS(B4>0;ALS(B5>0;"J";"N");"N");"N");"N");"N")

als er één cel leeg is krijg je hier een N. Zodra alle 5 gevuld zijn krijg je een J.

vervolgens kun je hier je voorwaardelijke opmaark kleur aan vasthangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuses, ipv B in de formule kunt u A gebruiken, gezien uw vraag ook over de A cellen ging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuses, ipv B in de formule kunt u A gebruiken, gezien uw vraag ook over de A cellen ging.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat moet met een trucje. Zet in cel A1 de volgende formule: =AANTAL.LEGE.CELLEN(A2:A5)
Maak je tekstkleur wit (zodat je het getal niet ziet).
Vervolgens met voorwaardelijke opmaak vulkleur en tekst rood maken (zodat je weer het getal niet ziet) als de waarde 4 is (alle cellen zijn gevuld).
Idem voor groen als de waarde 0 is (alle cellen zijn leeg).

Zie bijgevoegd voorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
nieuwe poging om de afbeelding toe te voegen...

Toegevoegd na 2 minuten:
de afbeelding toevoegen lijkt niet te lukken, maar met alleen de tekst moet het ook wel lukken, denk ik
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding