Hoe kan ik een cel voorwaardelijke opmaak geven als een aantal andere cellen wel informatie bevatten?

Ik wil in Ecxel cel a1 rood kleuren als a2:a5 leeg zijn. Indien die cellen allemaal gevuld zijn, mag cel a1 groen kleuren. Hoe doe ik dat?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Software
2.9K

Antwoorden (2)

Ik kan geen mogelijkheid vinden in de voorwaardelijke opmaak optie.
Maar je kunt eventueel een formule gebruiken die controleert of de cellen a2:a5 gevuld zijn, A1 dan een waarde krijgt. Hierop kun je wel weer een kleur maken in de voorwaardelijke opmaakt die groen en/of rood kan zijn bij een specifieke waarde.

bijvoorbeeld in A1 vul je:
=ALS(B1>0;ALS(B2>0;ALS(B3>0;ALS(B4>0;ALS(B5>0;"J";"N");"N");"N");"N");"N")

als er één cel leeg is krijg je hier een N. Zodra alle 5 gevuld zijn krijg je een J.

vervolgens kun je hier je voorwaardelijke opmaark kleur aan vasthangen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuses, ipv B in de formule kunt u A gebruiken, gezien uw vraag ook over de A cellen ging.

Toegevoegd na 1 minuut:
Excuses, ipv B in de formule kunt u A gebruiken, gezien uw vraag ook over de A cellen ging.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat moet met een trucje. Zet in cel A1 de volgende formule: =AANTAL.LEGE.CELLEN(A2:A5)
Maak je tekstkleur wit (zodat je het getal niet ziet).
Vervolgens met voorwaardelijke opmaak vulkleur en tekst rood maken (zodat je weer het getal niet ziet) als de waarde 4 is (alle cellen zijn gevuld).
Idem voor groen als de waarde 0 is (alle cellen zijn leeg).

Zie bijgevoegd voorbeeld.

Toegevoegd na 1 minuut:
nieuwe poging om de afbeelding toe te voegen...

Toegevoegd na 2 minuten:
de afbeelding toevoegen lijkt niet te lukken, maar met alleen de tekst moet het ook wel lukken, denk ik