Welke methode is het veiligste voor het uploaden over FTP?

Ik heb een Veracrypt Bestandscontainer van 400 GB. Ik wil het bestand naar mijn eigen NAS uploaden d.m.v. SynbackPro over FTP. Ik heb het 300/30 pakket van Ziggo. Wat is het veiligste manier om het te uploaden?

Optie 1:

De Veracrypt container gewoon als een bestand uploaden.

Optie 2:

De veracrypt volume splitsen in 10 GB met WinRaR en dan nog herstelbestanden maken met QuickPar en vervolgens uploaden.

Bij alle twee de opties zal ik het uploaden met SyncbackPro over FTP. Welke optie is het veiligste ?

7 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Splitten naar delen van 10GB heeft de voorkeur omdat gewoon FTP geen resume kent, dus halverwege die 400GB verbinding een beetje brak is eigenlijk opnieuw beginnen.
Split dat bestand met winrar zonder compressie maar mét wachtwoord. PAR hoef je niet te maken, FTP heeft een interne check dat de blokken goed overkomen. Je kunt MD5 hash over die bestanden gooien wat weer moet matchen met de geüploade bestanden, zo controleer je of de bestand bit precies zijn overgekomen. De PAR kun je achteraf nog maken, je hebt immers de bronbestanden nog. En als het echt helemaal veilig moet, dan kun je ook nog voor SFTP kiezen(mits je NAS dat toestaat)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eric1993
7 jaar geleden
@ RoqueTrader Ik ga het bestand splitsen met WinRaR met een wachtwoord. Maar aangezien het om een veracrypt bestandscontainer gaat, heeft het dan nut om het via SFTP te uploaden? Aangezien een hacker toch niet met de random data kan
Eric1993
7 jaar geleden
@ RoqueTrader Via SFTP uploaden is de uploadsnelheid maar 1,6 MB/s. Het uploaden duurt dan dus 80 uur ipv 30 uur
Eric1993
7 jaar geleden
@ RoqueTrader Als ik het bestand splits en upload via SFTP of FTPS, is het dan alsnog zinvol om het mét wachtwoord te splitsen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou normaal FTP gebruiken maar wel met wachtwoord op de bestanden. Als je SFTP doet dan maakt een wachtwoord niet zo veel meer uit. Het gaat erom dat het transport niet af te luisteren valt...

Andere antwoorden (1)

De tweede, pariteit lijkt me bij zo'n groot bestand een gegeven.