Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is mijn videokaart kapot of is het een probleem in Windows 7 ?

Ik krijg sinds een maand opeens geen beeld meer met de videokaart wat in mijn laptop zit. Ik krijg na het windows logo een zwart scherm, echt helemaal zwart. De Laptop staat dan gewoon aan zie ik. Maar heb geen beeld ondanks dat ik het windows logo in het begin wel zie. Als ik over ga op veilige modus krijg ik wel gewoon beeld. Ook op de Intel Graphics krijg ik beeld. Zodra ik de driver voor de videokaart installeer krijg ik weer zwart weer, tot ik de driver verwijder.

Ik heb Windows 7 al opnieuw geinstalleerd, systeemherstel uitgevoerd, image teruggezet, drivers geupdate allemaal zonder resultaat.

Is de videokaart defect ?

Laptop: HP G62-b05SD
Moederbord: HP 143A
RAM: 4 GB
CPU: Intel Core i3 350 M
Videokaart: ATI Mobility Radeon HD 5470

7 jaar geleden
in: Software
204
LeonardN
4 maanden geleden
Lijkt er idd op dat je ATI-kaart het begeven heeft, en dat de Intel Graphics videochip het nog wel doet. Ik weet niet wat je doel met de laptop, maar aangezien gaming toch niet echt relevant is imo, zou ik gewoon de driver ongeïnstalleerd laten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef als eerste antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding