Welk videobewerkings programma is het makkelijkst?

Ik heb een programma nodig om video's mee te bewerken. Ik heb afgelopen week heel veel oude vhs en video8 bandjes gedigitaliseerd. Ze staan allemaal op mijn harde schijf en nu wil ik die filmpjes stuk voor stuk gaan opschonen. Eentonige en ongewenste stukjes eruit halen, hier en daar inkorten, wat achtergrondmuziek toevoegen en op deze manier proberen om er een leuk geheel van te maken. Het moet allemaal heel simpel zijn, in het nederlands en laten we zeggen dat het niet meer dan 120 euro mag kosten (gratis is natuurlijk ook goed als het echt goed werkt).
Wie kan mij het beste advies geven?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.2K

Het beste antwoord

Iedereen heeft zijn favoriete software.
De mijne kun je in de link vinden, daar fietste ik zo mee weg, en je kunt er alles mee doen wat je opnoemt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zat net te kijken op de site van Magix. Lijkt me wel wat. Maar is het echt simpel in het gebruik? Ik heb Nero op mijn pc en daar zit ook zo'n videobewerkingsprogramma bij. Wat een ramp, snap er echt niks van en wil dus iets hebben waarmee ik simpel kan werken en na afloop alles netjes op dvd'tjes kan branden. +1
AWM
14 jaar geleden
Hoe meer een programma kan, hoe meer knopjes en menuutjes erin zitten. Daar is geen ontkomen aan. En Magix kan echt ontzettend veel. Je zult je even moeten verdiepen in de interface, maar ik vond het reuze meevallen. Ik ben alleen geen doorsnee gebruiker, vrees ik. Ik zie dat je een testversie kunt downloaden.
"Testversies" zijn downloadversies, die u 30 dagen met ietwat gereduceerde functies, gratis kunt gebruiken. Hierbij kunt u de programma's in alle rust leren kennen en proberen, en als ze bevallen kunt u op een later tijdstip de volledige versie kopen. Deze hoeft dan niet opnieuw te worden gedownload, maar kan eenvoudig worden geactiveerd met een serienummer dat u wordt toegezonden.
Dus dat kun je doen, en weer wissen als het je niet bevalt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb het eens bekeken en het lijkt me wel wat. Heb het besteld, dus afwachten maar.
Bedankt voor de tip. +10

Andere antwoorden (2)

hier staan een aantal gratis video bewerkings programma's:

http://www.nederlandstaligesoftware.nl/videobewerkingssoftware.html

en op deze site staan er wat die wel wat kosten, met een beschrijving en ze zijn getest met een test resultaat erbij.
ze zijn allemaal onder de 100 euro:

http://home.versatel.nl/bloemberg111/zoom/montagesoftware.htm
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik vind de interface van Pinnacle Studio erg gebruiksvriendlijk. Kan erg veel en blijft toch overzichtelijk.