Hoe download en gebruik ik Google offline Maps?

Binnenkort ga ik op vakantie naar Zuid Frankrijk.

Nu wil ik Google Maps op mijn smartphone gebruiken als navigatie, maar dit 'vreet' natuurlijk data uit mijn bundel.

Ik hoorde over Google offline Maps welke je wel naar je bestemming navigeert, maar geen of weinig data verbruikt. Hoe download, installeer en gebruik ik dan Google offline Maps op mijn smartphone om op mijn bestemming in Zuid Frankrijk aan te komen?

P.s. Ik heb een iPhone 6.

7 jaar geleden
in: Software
1K

Antwoorden (1)

Open Google Maps op je smartphone en klik linksboven op het menu (de streepjes). Kies dan voor 'Offline gebieden'. Door daar op het plusteken rechtsonder te klikken, kun je gebieden toevoegen. De kaart in het kader kun je verkleinen (en vergroten) om zo op zoek te gaan naar het gebied dat je op je smartphone wilt bewaren. Door op downloaden te klikken sla je het op je telefoon op. Hou er wel rekening mee dat het gedeelte van de kaart dat je opslaat niet zo gedetailleerd is als je misschien had gehoopt of verwacht. Vooraf even uitproberen dus!

Toegevoegd na 5 minuten:
https://www.dropbox.com/sc/lxkeanp1wfncm4g/AAB4yI1Qd1VhN_6kklSHsilaa

Toegevoegd na 15 minuten:
Hier een andere weg die naar Rome.. ehhh, Zuid Frankrijk leidt:
https://www.appletips.nl/google-maps-kaarten-offline/
Pieter2011
7 jaar geleden
peter270485
7 jaar geleden
@Pieter2011 Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Deze methode had ik al uitgeprobeerd, maar je kunt steeds maar een gedeelte van een klein gebied op je smartphone opslaan. Als ik verder dan mijn stad uitzoom om op te slaan, krijg ik een melding dat ik het gebied moet verkleinen. En allemaal losse gebieden downloaden en hierin steeds te moeten wisselen, lijkt met niet écht handig. Maar evengoed bedankt dat je met me hebt willen meedenken.
Pieter2011
7 jaar geleden
Ja Peter, je kan maar een beperkt deel van de route opslaan. Het is niet anders... Hier vind je nog wat andere apps die misschien meer mogelijkheden bieden:
http://www.gratissoftware.nu/gratis-navigatiesysteem-navigatie-software.php