Is er een eenvoudige manier om na te gaan of je foto's dubbel hebt opgeslagen op je computer? Hoe dan?

Ik bewaar allerlei mooie, leuke, interessante foto's en afbeeldingen die ik op internet vind op mijn computer. Misschien kom ik eenzelfde foto vaker tegen en heb ik die in het verleden al eens bewaard. Eigenlijk hoef ik die foto dan niet opnieuw op te slaan, dus daarom mijn vraag: Is er een eenvoudige manier om na te gaan of je foto's dubbel hebt opgeslagen op je computer? Hoe dan?

8 jaar geleden
in: Software
2.9K

Het beste antwoord

Er zijn zeer veel programma's die dubbele foto's op je pc kunnen zoeken (zoals Picasa).
Deze programma's vinden foto's die vrijwel identiek zijn maar alleen verschillen in grootte, resolutie en/of kleur.
De beste en snelste hiervan zijn:
Awesome Duplicate Photo Finder
Visipics
Similar Image Search
Image Search Pony
Similar Picture Find
Similar Image Finder
Anti-Twin
Exact Duplicate Finder

Weet je zeker dat de dubbele foto's op je pc even groot zijn (maar misschien een andere naam hebben), dan kun je veel sneller zoeken met dubbele-bestandszoekers.
Duplicate Files Finder is één van de snelste programma’s van deze categorie.
SimonV
8 jaar geleden
Antoni
8 jaar geleden
Heel veel dank voor je uitgebreide antwoord! Hiermee kan ik zeker uit de voeten!

Andere antwoorden (1)

Er zijn diverse programma's die alle dubbele bestanden (meer dan alleen afbeeldingen zoals Picasa doet) kunnen vinden zoals bijvoorbeeld CCleaner. Je moet wel per gevonden dubbel bestand aanklikken welke van de twee je wilt houden. Vaak zie je dan dat je dubbele mappen hebt met gelijke inhoud. Dan kun je beter eerst de map(pen) weggooien en opnieuw beginnen. Ben je sneller klaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
SimonV
8 jaar geleden
Ccleaner vindt geen dubbele foto's, tenzij ze dezelfde naam en/of grootte hebben.
Een echte fotozoeker scant de foto, zoals Awesome Duplicate Photo Finder.
Ook foto's met een andere naam, andere grootte of andere kleuren worden dan gevonden.