Wie weet hoe ik een foto die in Word is opgeslagen, kan omzetten in een .jpg of .jpeg (ik heb er niet veel verstand van)?

Ik wil die foto op Schoolbank zetten, maar dan moet de foto een .jpg of .jpeg extensie hebben.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
4.5K

Het beste antwoord

Je kan alle foto's omzetten tot jpg bestand via Zamzar
Gewoon naar google gaan en online convertor ingeven en dan krijg je verschillende programma's om je bestanden om te zetten in jpg bv ,ga naar www.zamzar.com en via dat programma gaat dat tamelijk makkelijk en eenvoudig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kopieert je afbeelding (via rechtermuisknop en "kopiëren"), plakt je afbeelding in Paint (via Bureauaccessoires en het programma "Paint"), verkleint het tekenblad tot het formaat van je foto en slaat de foto op onder de extensie die je wenst. In dit geval JPEG.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- word openen

- scrollen tot het plaatje in zijn geheel op je scherm te zien is

- de knop "prt sc" indrukken (print screen) deze toets zit rechts boven aan het toetsenbord.

- paint openen

- control & v tegegelijk indrukken (plakken)

- in paint linksbovenin op het vierkantje drukken (selecteren)

- met de "zoekhoek" het plaatje omlijnen

- in bovenstaande werkbalk naar afbeelding daar afbeelding bijsnijden kiezen.

- in bovenstaande werkbalk naar bestand en daar afbeelding opslaan als kiezen

- bij het type bestand kan jpeg worden gekozen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Met een beetje geluk staat de foto al in het jpg-formaat. Open het Word-document, klik met de rechter-muistoets op het plaatje en kies voor kopiëren. Nu ga je naar Start, Programma's, Bureau-accesoires, Paint en klik met de linker-muistoets. Als Paint is geopend, klik je met de rechter-muistoets in het witte vlak en kies je voor plakken. Dan kies je voor Opslaan, je kiest een bestandsnaam en bij Opslaan als kies je voor Jpeg. Nu moet je even kijken waar Paint het bestand opslaat. Meestal zal dit in de map Afbeeldingen zijn