Hoe kun je internetten zonder elektriciteit?

Op een plek waar je voor 6 maanden woont waar geen elektriciteit is, hoe kun je daar internetten? (wel kan ik elke dag mijn laptop ergens opladen) maar ik kan dus geen router o.i.d. aansluiten. een internetabonnement loopt bovendien vaak niet per maand, dus dat is ook al lastig. Ik heb het namelijk maar een half jaar nodig.

Zelf zat ik aan een dongel te denken. Maar ik heb geen idee of die groot genoeg is voor mijn dataverbruik. Ik kijk niet veel youtube filmpjes, ik luister wel spotify op internet, Ik doe mn mail, zoek dingen op op google. verder geen programma's online terugkijken ofzo. maar hoeveel data zou je per maand daaraan dus kwijt zijn?

Is een dongel van 3GB genoeg? of een van 8GB? of moet hij nog groter zijn?

Of is er nog een andere manier dan een dongel?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
3K

Antwoorden (2)

Je kan in principe je telefoon als hotspot gebruiken. Hoe dat precies werkt is een te lang verhaal om hier uit te leggen maar is in de link goed beschreven voor een android toestel. Ook met een Windows Phone is dit goed te doen. Zorg er wel voor dat je een beetje een goede bundel hebt en houd deze ook goed in de gaten, anders wordt het een dure verbinding.
Moet je alleen óók je telefoon op kunnen laden...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja je zou met een dongle kunnen werken.
Voor je data verbuik met spotify heb ik wat slims bedacht.
Al gebruik je spotify premium heb je de mogelijkheid om je afspeellijst offline
beschikbaar te stellen.
Hierdoor kost het afspelen van die offline lijst geen data.
Het offline beschikblaarstelen doe je natuurlijk wel via een vaste internet verbinding.
Zodat je dat geen data kost.
Vervolgens gebruik je je dongle met een kleine databundel voor het overige.