is er een gratis programma die mijn tekstdocument op plagiaat kan controleren?

-

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Om te scannen naar plagiaat moet je een programma hebben dat weet wat er allemaal geschreven is. Dergelijke programma's moeten dus toegang hebben tot enorme bronnen van documenten zoals zoekmachines en digitale bibliotheken van universiteiten. Om dat allemaal geregeld te krijgen en te programmeren moet je een flink budget hebben. De kans dat een gratis programma echt goed genoeg zoekt is dus niet zo heel groot. Als dat programma dan denkt dat er geen spraken is van plagiaat, kan het toch nog altijd plagiaat zijn. Beter is dus om een document te laten scannen door een betaalde dienst en dan bij voorkeur één die ook echt onze markt kent. Ik ben niet thuis in die wereld, maar bij ons op de HBO maken ze gebruik van Euphorus.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Er bestaan enkele gratis te downloaden plagiaatscanners. Minstens één kan online gebruikt worden, maar valt ook op de eigen computer te installeren.