Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er programma's voor om 1920x800 video's te converteren? Of iets anders....

Ik wil namelijk mijn filmpjes formaat 1920x1080 converteren naar 1920x800 want ik vind het mooier. Bestaat er programma's voor of iets anders ? Ik gebruik om video's te monteren programma "Corel VideoStudio Pro X7".

gr. Tomas

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
814

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, ffmpeg is een fantastisch programma om te converteren, wel even apart de GUI downloaden als je vreest voor CLI. Ik vind 1920x800 wel een gekke resolutie, begrijp ook niet dat je het mooier vindt. In deze resolutie wordt alles samengedrukt en daar wordt het in mijn opinie niet mooier op. Om in het 16:9 aspect te blijven moet je wel iets aan die 1920 doen dan.... iets van 1420x800 ? Als je toch die resolutie wil aanhouden dan raad ik croppen aan, dan komen er balken boven en onder op een 1080HD scherm als een cinematografisch-achtig formaat?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1920x8xx is idd ergens in de richting van cinemascope (2.35:1). Wat denk ik een probleem wordt is het ontbreken van een soort pan&scan maar dan tilt&scan?! Hoofden gaan wellicht afgesneden worden als je gaat croppen (misschien zelfs door de ogen heen). Eigenlijk zou je dus per frame willen bepalen waar je wil croppen. Anders zou ik gokken op alleen de onderkant te croppen. Of het resultaat wat gaat worden is hoe dan ook te betwijfelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
https://www.youtube.com/watch?v=yz2EG_xrPiE

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding