Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er een programma dat de positie van de Aarde ten opzichte van de Zon nauwkeurig weergeeft?

Weet iemand misschien een programma dat de positie van de Aarde ten opzichte van de Zon laat zien? Hiermee bedoel ik met de bijbehorende afstanden etc.

Ik wil namelijk deze gegevens gebruiken om paar natuurkunde wetten te controleren en te demonstreren.

Als iemand een site weet waar ik alleen de gegevens kan vinden zou dat ook wel kunnen helpen.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
805

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Op de onderstaande site wordt dat netjes weergegeven

http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/uncgi/Solar/
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt

Andere antwoorden (1)

Als je dat zo doet dan controleer je niet de natuurkundewetten maar of het programma de natuurwetten weergeeft zoals ze beschreven zijn.

Wat je zou moeten doen is de gemeten data analyseren en controleren of de gedefinieerde natuurwetten deze correct beschrijven.

De link gaat naar een site met data over banen van kleine planeten die daarvoor bruikbaar zou kunnen zijn.

Ik kan mij voorstellen, omdat je vraag ook het woord demonstreren heeft, dit niet precies is wat je bedoelt maar voor het controleren is is dit wel de manier waarop je het moet doen.

Toegevoegd na 1 minuut:
.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
kierkegaard47
9 jaar geleden
Het hangt er natuurlijk ook wel vanaf wat dat "programma" precies doet. Als het eigenlijk niet meer is dan een hulpmiddel om een tabel te visualiseren, en juiste waarden weer te geven --waarbij die tabel enkel gemeten data bevat en het programma niet aan interpolaties e.d. doet- dan zou ik er geen probleem in zien. Belangrijk is in ieder geval dat het programma niet stiekem de "juiste" formules bevat en toepast. (en dat is natuurlijk moeilijk te controleren). Veiligheidshalve zou ik dan inderdaad liever doen wat jij voorstelt :)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding