Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik oude Java versies misschien toch niet verwijderen?

Al een paar keer heb ik ergens gelezen dat sommige, wat oudere programma's toch een oudere versie van Java nodig hebben. Dus als die zijn weggegooid kunnen die programma's toch ook niet meer werken?
Ik zie op mijn XP computer wel zes of meer Java programma's en updates.

9 jaar geleden
in: Software
947
Ritsuka
9 jaar geleden
ik heb zelf java er helemaal afgehaald, zitten vaak veiligheidslekken in en er is niet veel meer dat het nog gebruikt
Bordensteker
9 jaar geleden
Ik haal manueel de oudere versie weg voordat ik een nieuwe Java versie installeer.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Gewoon laten staan is het beste.
in feite vermoed ik dat die aanduidingen in je lijst niet meer zijn dan register links, de hoogste update van java is de aktieve.
ook al staat er bij elke java link een mb grootte deze is vast ingebouwd in de laatste update dus neem niet meer ruimte in dan de totale max grootte van de laatste hoogste update
dus het is niet nuttig en overbodig ze weg te halen
(Lees meer...)
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee java nooit maar dan ook nooit laten staan als je het niet gebruikt.
De meeste aanvallen van virussen/maleware gebeurt via niet up to date versies van Java. Als het even kan geen Java gebruiken.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding