hoe kan ik android op sd kaart later draaien?

mijn vader heeft onlangs een telefoon gekocht waar heel weinig intern opslag op zit, is er een manier dat de telefoon met android op de sd-kaart kan draaien. mijn bedoeling is dan dat de telefoon de sd kaart als intern geheugen ziet.

mijn vraag is of dit mogelijk is?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Android apps bestaan uit drie onderdelen: cache, data en app. Als je de app verplaatst via de opties in android zelf dan verplaats je alleen het 'app' gedeelte en blijven data en cache achter. Als je echt alles wil verplaatsen raad ik je aan eens te kijken naar: Link2sd. Dit is een app die wel alles verplaatst. Je moet wel root access hebben en je SD kaart splitsen in 2 partities. Klinkt allemaal heel ingewikkeld maar er zijn genoeg tutorials die beschrijven hoe je je telefoon moet rooten en hoe je link2sd installeert. Waarschuwing: als je dit doet vervalt wel je garantie (maar door een simpele fabrieksreset heb je meestal je garantie weer terug)

Antwoorden (1)

Ja en Nee. Nee, android zelf kan je niet verplaatsen naar de geheugenkaart, dat zou nooit werken natuurlijk want dan zou de telefoon zelf geen besturingssysteem hebben (en dus niet kunnen werken). Wel kan je apps en foto's, muziek enz. verplaatsen naar je sd kaart mits je telefoon uberhaupt uitbreidbaar is met sd-kaarten, dat verschilt per toestel.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Aanvulling: Het is voor als je Android hebt geladen mogelijk om het interne geheugen om te wisselen met het externe geheugen: https://play.google.com/store/apps/details?id=eu.codlab.int2ext&hl=nl