hoe kan ik een deense 'O' maken met een slash erdoor heen (in Word)?

dus een O en / door elkaar heen.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Software
45K
SimonV
9 jaar geleden
• Kies Invoegen >> Symbool.
• Het scherm Symbool wordt nu geopend.
• Kies het diametersymbool http://www.breekpunt.nl/artikel.aspx?rubriekid=2&artikelid=556

Het beste antwoord

Als al het bovenstaande niet werkt, omdat je computer misschien een ander besturingssysteem heeft.
ga naar invoegen, dan staat er aan de rechterkant symbool, dan meerdere symbolen en dan moet je hem even opzoeken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Windows:

alt 155
alt 157
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook in Windows: alt+0216 Ø.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ctrl en [ tegelijk indrukken, daarna de o.
9 jaar geleden
Bij mij (Word 2003):

[Ctrl] en [/] indrukken, d.w.z. [Ctrl] indrukken en vasthouden en daarbij dan [/] typen.
Word onthoudt dan dat de volgende o of O een schuine streep dient te krijgen. Het werkt met kleine letter o en ook met hoofdletter O.

De werkwijze lijkt dus op o met Umlaut (eerst de Umlaut ingeven en dan de o), maar bij de schuine streep moet je als bijzonderheid de schuine streep ingeven terwijl Ctrl ingedrukt is.