Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan ik nagaan waarom bepaalde updates niet worden geïnstalleerd bij Windows 8?

Ik krijg melding dat er updates zijn, maar krijg ze niet geïnstalleerd. Eén update werd me via Comodo aangeboden (zie mijn andere vraag) maar die heb ik per ongeluk geblokkeerd. Maar de anderen geraken dus gewoon niet geïnstalleerd.
Nu krijg ik al een tijdje de melding dat ik "Windows moet activeren". Maar ik moet een productcode invoeren en die heb ik niet (de laptop is geïnstalleerd door de ex van mijn dochter, maar die wil de installatie-cd niet geven hoewel ik er hem 100 euro voor betaald heb (ze zijn met ruzie uit elkaar gegaan,o.m. vanwege geldkwesties...)).
Maar ik heb ook Comodo firewall en Avast Anti-virus.
Zou het aan één van die factoren (dus niet geactiveerde Windows 8, Comodo of Avast) kunnen liggen en zo ja, hoe kan ik nagaan waaraan juist? Zo nee, kan ik op een andere manier naar de oorzaak van het probleem zoeken? Ik zie in de lijst van de updates enkel een overzicht en de melding "mislukt" maar kan geen details zien waarom het mislukt is. En ook als ik de laptop wil opstarten, duurt dit even omdat hij "22 updates moet configureren", maar ook dat lukt dus niet.

Toegevoegd na 52 seconden:
de melding ivm updates komt van Microsoft (zie eerste zin)

Toegevoegd na 54 minuten:
WindowsUpdate foutcode 8024200D

Toegevoegd na 55 minuten:
WindowsUpdate foutcode 8024200D

9 jaar geleden
in: Software
813

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Mogelijk zullen er geen updates worden geïnstalleerd omdat Windows niet is geactiveerd. U zult daarvoor de productcode moeten invoeren, die via de mail of in het hoesje van de cd is meegeleverd.
Echter Microsoft zelf geeft aan dat het hulpprogramma System Update Readiness moet worden uitgevoerd, zoals is te vinden in de bron op de pagina van de foutcode.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding