Heeft er iemand reeds ervaring met het besturingssysteem Ubuntu/Linux of OS Mac ?

Wie kan mij enige raad geven ivm met deze beide besturingssystemen en wat is het beste alternatief om Windows te vervangen ? Er bestaat ook een programma Wine voor Ubuntu, iemand ervaring hiermee ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Antwoorden (3)

Ervaring met allebei.
Apple is het meest geschikt als je een mooi besturingssysteem zoekt dat ook nog eens gebruiksvriendelijk is.

Linux is fantastisch, maar soms wat meer geknutsel. Al zit er een grote community achter waar voor de meeste problemen hulp te vinden is.

Wine heeft aan aantal beperkingen (grafisch, niet volledig compatible) waardoor het geen volwaardige vervanging voor Windows. Windows is nu eenmaal niet open.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ubuntu maakt de laatste tijd een grote slag wat betreft gebruiksvriendelijkheid en is nog 100% gratis ook.

(dit levert weer een - op van de rabiate Linux haters op GV)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoi even een kleine aanvulling. ubuntu kan je wel zo aanpassen dat het op windows lijkt zie: http://gnome-look.org/
typ daar bij zoek het gene in waar je ubuntu/gnome naar wil veranderen (in dit geval windows of aero) en download het bestand. de link voor aero (mijn voorkeur) is: http://gnome-look.org/content/show.php/Complete+Vista+Aero+theme+(automated)?content=72318 (dit is een van de aero stylen, wil je er meer volg dan bovenstaande instructie) gr youris (tijdelijke overname account askmen)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar als je met wine of crossover wil werken zien de programma´s er niet mooi uit, maar ze werken wel (en dat is het belangrijkst)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
OROV (on line rekening overzicht) doet et echt niet onder Wine. En MS Silverlight ook niet.
Ik werk met Mac OSX op m'n MacBook en ik ben uitermate tevreden. Het doet gewoon wat ie moet doen zonder problemen. Wrdt ook niet trager na maanden/jaren gebruik. Is wat mij betreft het beste.
Als je met Mac OS wil werken moet je wel een Apple computer kopen, want op een PC of laptop van Microsof werkt 't niet :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ubuntu is super. Makkelijke installatie, werkt goed en wat gebruiksvriendelijkheid hebben ze inderdaad een flinke slag geslagen.
Je kunt eventueel Ubuntu zelfs vanaf een cd-tje draaien; dan hoef je deze dus niet te installeren en kun je em wel altijd gebruiken.