Waarom kan ik geen .avi afspelen in xbmc?

Ik heb sinds kort xbmc ff geinstalleerd, en het werkt prima. Maar zodra ik een avi film wil afspelen laat hij alleen het geluid horen en een zwart beeld laat hij ook zien. Misschien moet hij nog de codec van .avi installeren.

Ps. Gewone dvd's lukt wel!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goede avond Dit heeft niks met codecs te maken. Het is gewoon een instellings probleem wat je hebt. Met welke video addon probeer je die avi film af te spelen? Het kan ook zijn dat die avi link gewoon van mindere kwaliteit is. Gebeurd dit nou bij alle avi films? Er zijn zoveel linkjes in xbmc waarom kan je geen dvd kijken. Of is je film een beetje oud? Zoveel vragen, weinig informatie. Leg even uit. Om welke film gaat het? Welke addon gebruik je? Bronnen:
- https://www.facebook.com/filmskijkenzonderdownloaden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb zelf films op mijn pc staan en bij alle .avi bestanden speelt hij alleen het geluid af. Ik gebruik volgens mij geen add-ons want ik zie niks staan.

Antwoorden (1)

Dit lijkt op een gebruikelijke probleem.

1. Ga naar Systeem.
2. Ga nu met je muis op geluidshardware staan.
3. Zoek nu "versterker ondersteunt DTS" schakel deze uit.
4. Zoek nu "Versterker ondersteunt Dolby Digital AC3" schakel deze uit.

Als het goed is zijn nu al je problemen opgelost.

Ik heb mijn eigen instellingen even gecontroleerd.
Bij mij staan ook de volgende menu's uit en het werkt perfect.

5. Versterker ondersteunt AAC
6. Versterker ondersteunt multikanaals LPCM
7. Versterker ondersteunt TrueHD
8. Versterker ondersteunt DTS-HD

Bij mij staan alle 8 menu's uit.
Ik heb nu nog windows xp. Probeer het. Het moet daarna gewoon werken.