Is er een software die automatisch muziek in de maat zet?

Een vriend van mij had wat gitaarspel opgenomen en ik wil een remix er van maken (m.b.v. FL Studio 11) maar het gitaarspel is niet perfect in de maat. Is er software die dat automatisch goed zet?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
VirtualDJ?

Het beste antwoord

Geen idee of dit bestaat, het hangt namelijk af wat voor maat jij wil dat het word.

maar je kunt zelf ook iets doen.

Hoe is het gitaarspel opgenomen ?
Afhankelijk hoe dit gedaan is zijn er verschillende oplossingen denkbaar.
Ik ga er nu even vanuit dat het om een .wav of .mp3 file gaat.

Start Fl Studio, aan de linker kant staat een Balk met allemaap mapjes.. Open het mapje waar het sample staat, klik met de rechtermuisknop op het sample, klik op EDIT in Audio EDITOR.
Nu is als het goed is de sample geladen in Edison ¿!?

Druk op CTRL+A, de gehele Sample is nu Rood ( geselecteerd)

Je kunt nu 2 dingen doen, als het sample gewoon goed doorloopt maar niet snel genoeg is, klik je met rechtermuisknop op de selectie, en gaat naar ..: Tools ---> Timestretch / Pitch shift Als je daarmee wat probeerd kun je hem sneller krijgen en zelfs Pitchen :P

Is dit niet wat je nodig bent, kun je altijd het Gitaarspel, knippen en plakken als losse samples zodat het past in de maat die jij wilt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Je zou de Samples Bij Stap 2 ook rechtstreeks naar de Playlist kunnen slepen ( dat is het grote lege vak wat je ziet aan de rechterkant van het scherm in de screenshot ) daar "componeer" je als het ware je volledige track :-)