Worden half gedownloaden programma's opgeslagen?

Soms als ik een bestand aan het dowloaden heb, en internet valt uit, dan is het hele bestand 'verdwenen'. Wanneer er weer internetverbinding is, moet het bestand weer vanaf de eerste bite gedownload worden.
Maar die bestanden waar al een paar MB van gedowload is, waar staan die dan? Waarom begint Firefox, het internet programma dat ik gebruikt, helemaal opnieuw met downloaden? Het lijkt me logisch dat alle gedowloade bites op de PC blijven staan, en niet meteen (wanneer de download wordt afgebroken) verwijderd worden.

Alvast bedankt! (ik hoop dat mijn vraag duidelijk is)

Toegevoegd na 1 minuut:
Sorry, ik heb de eerste zin verkeerd geformuleerd, dit moet het zijn:
Wanneer ik een bestand aan het dowloaden ben, en internet valt uit, dan is het hele bestand 'verdwenen'.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Tijdens het downloaden worden de bestanden vaak tijdelijk ergens opgeslagen in:
C:\Users\[user name]\AppData
Vaak in:
C:\Users\[user name]\AppData\Local\Temp

Firefox blijkt na afbreken niet meer te weten waar hij was tijdens het downloadproces, en begint vrolijk overnieuw.
Er zijn downloadprogramma’s (bijv. Getright) die dit wel bijhouden en na een crash keurig doorgaan met downloaden vanaf de plek waar ze onderbroken zijn.

Toegevoegd na 9 uur:
Met internetbrowser Chrome kun je vaak wel doorgaan met onderbroken downloads.
Daarnaast bestaan er Firefox-plugins voor dit probleem, bijvoorbeeld Flashgot (heb ik zelf geen ervaring mee).
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De gedownloade MB's voordat het internet uitviel, is weer verwijderd, omdat het programma niet volledig gedownload is. Zodra er weer verbinding is, download FireFox hem opnieuw.

Tip:

Bij een slome computer kan je Ccleaner gebruiken. Dat progje verwijdert tijdelijke internetbestanden en cookies etc.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Omdat je bij downloaden niet kunt aangeven bij welk pakket je wilt dat het downloaden start. Het begint altijd bij het begin.
Dus heeft het geen zin om het eerste stuk te bewaren.