Hoe krijg ik inkomende mail automatisch in ander mapje dan Inbox?

Kan ik mail van een bepaalde afzender automatisch door Outlook laten plaatsen in een nader mapje dan in de Inbox?
Bijvoorbeeld mail van mijn vriendin in mijn nieuw aangemaakte mapje "Vriendin".

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software
15K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat dit met gmail wel kan. Gmail is in mijn ogen sowieso een aanrader als je nog met outlook werkt.

Het beste antwoord

In Outlook 2010 kun je regels instellen via Bestand -> Info naar Regels en Waarschuwingen.
In Outlook 2003 en 2007 kun je het via het menu Extra –> Regels en waarschuwingen instellen.

Klik hierna op Nieuwe regel
Stap 1 staat al juist ingesteld, een bericht van iemand naar een map verplaatsen.
Stap 2 hier moet je aangeven welk bericht naar welke map verplaatst moet worden.

Kies eerst de blauwe regel “personen of openbare groep” Hier kun je het emailadres van je vriendin ingeven.
Daarna klik u op “naam map”, hier geef je aan dat het bericht naar de map vriendin verplaatst moet worden.

Succes!
SimonV
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In Outlook.COM: Klik op het Instellingenwieltje rechtsboven. Kies Meer e-mailinstellingen. Daarna " Outlook aanpassen" en dan "regels voor het sorteren van nieuwe berichten" Voilá.