Waar vind ik mijn videokaart?

Hallo iedereen,
Ik heb net een nieuwe laptop gekocht en voor het eerst 1 met een AMD video kaart.
Nu is het probleem dat zelfs het amd programma intel hd4000 aangeeft.
Ook can you run it zegt alleen een hd 4000

specs:
- Processor: Intel® Core™ i7 3740QM Quad Core Processor
- Memory: 8GB DDR3 System Memory at 1600MHz (4GB x 2)
- Graphics: AMD Radeon HD7970M 2GB GDDR5
- Storage: Seagate Momentus XT 750GB 7200rpm Hybrid SSD / HDD

Bij een Nvidea kaart snapte ik het maar bij AMD kom ik niet verder

bij voorbaat dank!

Toegevoegd na 28 minuten:
Met andere woorden: Hoe zorg ik ervoor dat mijn laptop de AMD videokaart gebruikt en nietde intel hd 4000

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mij lijkt het dat je 2 videokaarten hebt.
Probeer eens op een game of programma op het bureaublad rechtermuisknop te klikken dan zou je daar de mogelijkheid kunnen vinden zoals uitvoeren met AMD.
Zo is het iig wel bij een kennis haar laptop maar die heeft dan een NVIDIA als 2e kaart.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inmiddels ben ik eruit.
Moet inderdaad rechtermuis knop en dan alles manueel instellen
bedankt!

Andere antwoorden (1)

De Intel HD zal waarschijnlijk je interne video kaart zijn voor je laptop scherm. En de AMD je externe video aansluiting (VGA en HDMI meestal) aan de zijkant van je laptop.

Het is verder niet mogelijk om je AMD Radeon te gebruiken voor je fysieke laptop scherm. Deze is uitsluitende gereserveerd voor externe video aansluitingen zoals ik hier boven aangaf.