Elke antivirus is dat... Maakt niet uit welke, alles beter dan een virus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf ga ik altijd voor Norman.
Deze werkt met een zogenaamde sandbox waarin hij eerst alles (bv email) parkeert en scant op virussen. Het virus denkt dat het reeds in de pc zit en wil zijn slag slaan. Dit wordt door de sandbox echter opgevangen waardoor je pc geen gevaar loopt.

Een soort vangnet zeg maar. In feite doet de sandbox alsof hij de pc is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AVG is wel goed.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg tevreden over Panda Cloud antivirus. Het is gratis en werkt niet op je eigen pc maar op een server van Panda (in the cloud). Je pc wordt er niets trager van en na een half jaar gebruik ook geen last van virussen gehad.
paulus811
14 jaar geleden
avast antivirus.
werkt zeker goed en doet zichzelf updaten.

vertraagd het systeem niet tot nauwelijks en werkt zeer krachtig.
is gratis.

werk er al jaren mee met veel plezier.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zeer tevreden met Norman. Abonnement voor 3 jaar en 3 pc's is een redelijk goedkope oplossing
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg tevreden met AVG Free, het doet precies wat ik wil, en lijkt veel minder negatieve invloed te hebben op de performance van mijn laptop dan Norton.

Zo af en toe doe ik een extra checkup met een online virusscanner zoals bitdefender, en tot nu toe nog steeds helemaal schoon.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira AntiVir, gratis en effectief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Inderdaad. Mijn man heeft Antivir op zijn windhoos laptop en is er heel tevreden over.
Zelf heb ik een appeltje, en hoef dus gelukkig niet aan ziektebestrijding te doen :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Avira is ook mijn favoriet onder de gratis antivirusprogramma's.
microsoft security essentials
is van microsoft zelf het enige wat je wel moet hebben is een legale windows versie.
Geen serie nummer Geen email gedoe en geen beperkingen zoals om de zoveel weken weer een nieuw code aanvragen.
capthavoc
14 jaar geleden
Mcafee. In ieder geval voel ik me daar prettig bij, natuurlijk omdat ik het gewend ben. Ik heb een tijdje AVG gehad, gratis, maar er kwamen nooit updates. En AVG is weliswaar gratis maar dat is een lokkertje om de volledige viruscanner te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen updates? Die krijg ik wel hoor.
AVG is gratis te downloaden en is erg goed.. ik heb zelf ook de nieuwste AVG (gratis gedownload ) en ben hier zeer tevreden over...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben erg tevreden met Norton Internet Security.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste antivirus programma is Avast! 4 Home.
Ik gebruik het al jaren, nooit problemen gehad, het is gratis en elke dag een update;
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het beste vind ik bitdefender
zoek op google naar bitdefender
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De bekendsten zijn ongeveer allemaal even goed - ook omdat ze elkaar de virusdatabase-entries geven.
De bekendste twee zijn: Norton/Symantec en McAfee. Verder heb je nog o.a. Microsoft Security Essentials en
NOD32. Die eerste is gratis; die tweede is sneller dan McAfee en Norton/Symantec, omdat NOD32 in grotere delen in assembler is geschreven - McAfee en Norton/Symantec in hogere talen. Bij McAfee en Norton resulteert dat in veel minder efficiënte machinetaalcode.

Kijk uit voor gratis versies van virusscanners. Dat zijn uitgeklede versies die niet even goed presteren als de normale versies.

Veruit de beste beveiliging tegen virussen is trouwens:
Ubuntu (of een andere Linux) of een Apple gebruiken i.p.v. Windows. Maar dan moet je de meeste games opgeven, tenzij je met Wine of een (andere) emulator gaat werken - maar binnen een emulator kan je last hebben van snelheidsverlies.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Norton wordt door veel ervaren PC gebruikers verfoeit vanwege de enorme vertraging van de pc (McAffee trouwens idem) Gebruik zelf al jaren de gratis versie van AVAST, dagelijks zelf updatend, één maal per jaar vragen ze een bevestiging van de licentie, tegen een één maal per jaar upgrade van tientallen euro's voor norton.
Na meerdere jaren gebruik nog steeds een schone PC.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben gebruiker van ESET NOD32 Antivirus, neemt weinig tot geen belasting op je CPU en is strak up to date, 3-4 maal per dag update.
Ontzettend tevreden, voor mij geen Norton of andere "zware" geheugenzuigers.
Voordeel is dat ESET niet probeert je hele systeem over te nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gratis AntiVirus zou ik AVG kiezen (free.avg.com). Voor prestaties en niet al teveel geld inderdaad Norman. Norman update zichzelf ook automatisch, controleert alle mappen die je opent realtime en werkt inderdaad met een SandBox technologie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik werk zelf met AVG al jaren!
Is goed en gratis.