De enige manier waarop mij dit is gelukt, is mijn Google+ Profiel verwijderen. Dat heeft wel als gevolg (o.a.) dat ik geen reactie meer kan plaatsen bij videos op Youtube, en apps ook niet meer kan 'raten' op Google Play, maar dat vind ik persoonlijk helemaal niet erg.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
#1
Hou je muis op de Contact die je wilt verwijderen in het chat menu. Er komt een popup naar voren, rechtsonderin staat een pijltje naar onder. Kies daarin één van de opties, waaronder "contact blokkeren" of "contact verwijderen".

#2
Druk rechtsbovenin op de "cogwheel". Druk op "Instellingen". Druk op "Chatten". Kies hier "Chat uitschakelen", of kies bij de tweede optie "Alleen personen toelaten die ik expliciet heb toegestaan met me te chatten en te zien wanneer ik online ben."
Druk vervolgens op "Wijzigingen opslaan".