hoe zet ik films op een externe harde schijf?

zodat ik, als ik de film aanklik, deze meteen kan zien op het beeldscherm.
Ik heb windows 8 en de pc staat op aangesloten op de tv in de woonkamer, nu heb ik erg veel films en shows die ik gewoon wil kunnen zien als ik deze aanklik.

Nu heb ik de films in diverse bestandjes, soort van hoofdstukjes, die ik dan aan moet klikken om door te spelen. Wel in 1 map.

Toegevoegd na 1 dag:
Allemaal heel erg bedankt voor alle antwoorden die ik heb gekregen, alhoewel ik die hier niet terugzie?

Ik heb het opgelost op deze manier.
Een (gratis) dvd converter gedownload en op die manier de dvd's geript als het ware en op de externe harde schijf gezet. Nu staan ze in mijn mediaplayer onder submap Video, en kan ze bekijken door alleen maar aan te klikken. En dat was de bedoeling!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.5K
Ritsuka
11 jaar geleden
Gewoon film in map zetten en afspelen.
Hoe bedoel je meerdere bestandjes? Hoe kom je aan die film dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik begrijp dat je meeder ebestanden heb zoals video ts etc.. Vaak speelt apparatuur dit niet af of per stuk als je je hd aansluit op een apparaat. Je kan dit oplossen door een mediaspeler te kopen waar je je harddisk op kan aansluiten of je moet met een programma ( als je in google intype dvd omzetten naar avi kom je veel tegen ) de dvd omzetten naar AVI. Kortom er zijn veel mogelijkheden maar een mediaspeler kopen van een paar tientjes is de beste mogelijkheid en deze kan je dan bv HD aansluiten op je lcd.

Antwoorden (1)

Ik zou de televisie met een VGA-kabel aansluiten op de computer. Vervolgens alle bestanden tegelijk selecteren en afspelen met VLC media player of Windows media player afspelen. Als het goed is moeten de bestandjes dan achter elkaar worden afgespeeld.