Welke programma's kunnen er van Windows Vista/7 worden verwijdert die standaard worden meegeleverd?

Als je een nieuwe laptop koopt met Vista of XP staat er vaak al veel software op zoals een trial voor een viruscanner, hulpprogramma's, etc..
Welke programma's kunnen er worden weggegooid? En welke programma's zijn voor bijvoorbeeld sneltoetsen?
Hieronder een lijstje met een aantal voorbeelden waarvan ik niet weet wat ik er mee aan moet: HP Advisor, HP Setup, HP Software Setup, HP Webcam, HP Webcam Driver, HP Wireless Assistant, HP User Guides 0140

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Voor dit soort zaken vind ik Startup Control Panel altijd handig. Dit is een heel klein programma dat zich na installatie in je Configuratiescherm (Control Panel) plaatst.

Zo kun je het na installatie van het Configuratiescherm opstarten. Dan toont het programma welke programma's er allemaal automatisch met de computer opstarten.

Als je dan het vinkje voor het programma uitzet, dan zal dit programma een volgende keer niet meer samen met Windows opstarten. Het programma blijft echter nog wel in de lijst staan, dus kun je het een volgende keer zo weer activeren. Op die manier kun je een aantal programma's waarvan je niet zeker weet of je die wel nodig gaat hebben tijdelijk niet mee laten opstarten. Als je de programma's niet mist, dan heb je ze ook niet nodig.

Doorgaans zijn de programma's die op een nieuwe computer mee worden geleverd niet echt handig en kun je beter wat andere freeware programma's downloaden.

Om te weten welke freeware-programma's wel handig zijn is er een startpagina over dit onderwerp. Deze startpagina heeft ook subpagina's voor de onderwerpen grafisch, internet en systeem (hulp-programma's), dus er is voor elk wat wils.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Alle programma`s die jij niet van plan bent om te gaan gebruiken kun je verwijderen. En van de programma`s die je heel goed kent, kun je de help files verwijderen.
Scheelt allemaal ruimte op je harde schijf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wil dus NIET de programma's voor de sneltoetsen en drivers weggooien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik heb ook pas een hp laptop gekocht.ik had ook alles verwijderd.maar op den duur merk je dat sommigen wel handig zijn.gewoon uitproberen.verwijderen dus. Op de website van hp kan je altijd weer downloaden.gewoon niet bang zijn joh
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Laat die Helpfiles maar staan want daar staan soms extra tips in. De schijven zijn tegenwoordig zo groot dat Helpfiles verwijderen niet veel extra ruimte toevoegt, Het kost je veel tijd om door alle
Helpfiles te gaan om te bepalen welke nuttig zijn en welke niet. Er staat namelijk ontzettend veel software op een PC. Als je ALLE Helpfiles door zou nemen (en van buiten leren) zou je waarschijnlijk de meest slimme computer WizzKid van Nederland worden en kun je voortaan ALLE computer vragen beantwoorden in Shows en Quizen.
Helpfiles te lopen: je besteed uren om te kunnen bepalen welke nuttig zijn en welke niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De laatste zin in de vorige reactie kan verwijderd worden.
capthavoc
14 jaar geleden
Het maakt niet uit wat je weggooit als je tenminste maar de fabrieksbackup maakt
Je moest eens de mensen de kost geven die willekeurig dat maar weggoien terwijl het de belangrijkste backup
kijk dus even goed wat je weggooit
de fabrieksbackup wordt meestal gemaakt door eenstukje software van in dit geval Hp
dus eerst die backup en dan gaan schrappen