Op de pc, bij meerdere gebruikersaccounts, kun je dan vanaf de hoofdaccount virussen schonen?

Stel, je hebt een pc met zeven gebruikersaccounts. En, die zijn natuurlijk allemaal beginners, dus, na een tijd zit dat ding mutjevol met alles wat er niet op hoort.
Kun je dan volstaan met alles te schonen vanaf de hoofdaccount?
Of is het beter vanaf elke account de scanners te draaien?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Inloggen als iemand met _alle_ rechten. Oftewel administrator rechten. En dan _alle_ bestanden scannen. (Soms is er de optie om alleen uitvoerbare bestanden te scannen. Kies dat niet.)
Gelukkig zijn er ook websites waar je gratis mee kunt scannen, zoals http://www.pandasoftware.com/activescan. Maar er zijn er velen. Je moet sowieso altijd eerst ontdekken wélke malware je hebt, voordat je verdere stappen kunt ondernemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in the process of doing so! thanks.