Kan ik Realtek zo van internet halen en instaleren zonder probleem?

Ik zag kans hem eraf te gooien terwijl ik niks van pc's weet. Nu heb ik geen geluid meer op youtube, windows media player enz..
Kan ik die gratis downloaden en dat de boel weer werkt.
(laten doen ,voordat ik nog meer verknal)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

In bijna alle gevallen heeft Windows er wel een driver voor en hoef je dus niet moeilijk te doen met het zoeken van het model etc.

- Druk op start
- Typ in: Apparaatbeheer (engels: device manager)
- Klik Apparaatbeheer aan
- Check of je een geel vraagteken ziet en of die ook een naam heeft als "multimedia controller" of iets in die richting
- Druk er met de rechtermuis op en kies voor Stuurprogramma Bijwerken (update driver software)

Windows zal nu proberen een goede driver te vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

De software van Realtek kun je dan zo weer downloaden.
Als je maar wel de goede driver (software) installeert, van de goede versie.