kan ik mijn pc die windows 7 had op windows xp zetten?

kan ik mijn pc die toen ik hem kocht windows 7 was op windows xp zetten en hoelang duurt het dan ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
Waarom terug naar een oude Windows die bijna niet meer word ondersteund?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat ie classic shell niet kent waarschijnlijk; of omdat ie traag is (geworden).
capthavoc
11 jaar geleden
idd overtuig ons eens waarom je naar xp terug wilt ????
Het is namelijk zo dat als een pc of laptop wordt geleverd met windows 7 dat xp onderdelen van de hardware niet meer kan ondersteunen en wordt namelijk gewoon nooit meer drivers voor gemaakt
en dus wordt ie gewoon kreupel
waarom zou je dat willen ???

Antwoorden (3)

Als je bedoelt Windows 7 op je Windows XP zetten, dan moet ik je helaas teleurstellen maar dit is onmogelijk (of tenminste naar mijn weten, ik heb het al eerder geprobeerd met teleurstelling als resultaat). Misschien door hele gecompliceerde manieren maar de kans is heel erg klein. Alleen bij Vista weet ik dat het zou kunnen werken.

Toegevoegd na 6 minuten:
Voor Windows 7 naar XP heb ik dit gevonden wat mij heel nuttig lijkt:

http://www.intowindows.com/how-to-downgrade-from-windows-7-to-xp-step-by-step/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Hij wil andersom, XP zetten op een machine die nu 7 heeft
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hmmm ik heb nooit geweten dat iemand dat wilt dus ik ben geen expert op dat gebied.
Ja, maar...... Als de PC van origine Windows 7 is, dan is er zoals benodigd in het eerste antwoord geen windows.old folder. Je zal dan Windows XP geheel nieuw moeten installeren. Daarmee zullen alle gegevens (foto's, video's, etc) verdwijnen. Je kan deze gegevens uit windows halen en na installatie van XP daarin terugzetten. Daarvoor heeft Windows zelf een hele eenvoudige tool welke te vinden is op http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=10837
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je nog je installatie cd hebt van Windows xp is dat geen probleem, gewoon van de cd booten bij het opstarten.
Hou er wel rekening mee dat je dan al je bestanden kwijt bent
Succes
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Half uurtje?
En de rest: 340 security updates, drivers installeren, virusscanner installeren, etc.
Trek gerust een werkdag uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Als je nog je installatie cd hebt van Windows xp is dat geen probleem" Hangt er nog maar vanaf... Sommige XP-CD's mogen alleen op bepaalde hardware gebruikt worden.