Hoe heet die zandlopertje op de liniaal, bij Microsoft Word?

Links op de liniaal zie je een zandloper die de kantlijn aangeeft. Hoe heet dat?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (1)

Het is geen zandloper, het is opgebouwd uit twee driehoekjes.

Het bovenste driehoekje is de ‘Markering Eerste regel inspringen’ en doet wat de naam al aangeeft: plaats de markering waar u wilt dat de eerste regel van een alinea moet beginnen (of in moet springen).

Het onderste driehoekje is de ‘Markering Verkeerd-om inspringen' en hiermee wordt het begin van de tweede en alle volgende regels tekst bepaald.

Het zandlopertje bestaat dus uit twee delen en heet dus ‘Markering Eerste Regel Inspringen’ en ‘‘Markering Verkeerd-om inspringen’.

Zie de bron voor meer uitleg.

Toegevoegd na 51 minuten:
Toevoeging: al die driehoekjes en dingetjes heten dus 'markeringen': De verschuifbare markeringen op de liniaal zijn allemaal bedoeld voor het positioneren van alinea's met tekst op een pagina. U kunt de inspringing instellen voor meer dan één alinea. Selecteer hiervoor alle tekst die u wilt aanpassen voordat u de markeringen voor inspringen instelt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
wow? zulke moeilijke namen?
En hoe heet 1 zo'n driehoekje in zijn algemeen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
p.s. ik zie geen bron?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry, vergeten. Ik heb je vraag aangevuld in mijn antwoord en de bron er bij gezet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
en nu de vraag sluiten en mij de puntjes geven hahaha want ik heb hier ook veel van geleerd!