Outlook markeert mails automatisch als verwijderd na het lezen. Hoe kan dat?

Sinds een week verwijdert Outlook mijn mails automatisch na het lezen, op mijn pc. Ik maak gebruik van Imap (dus geen pop3, ivm synchronisatie).

Wanneer ik mijn mails daarna terug plaats als ongelezen (op mijn pc), dan blijven ze wel gewoon staan.
En als ik mijn mails eerst op mijn iPhone open (of op mijn laptop), dan blijven ze ook gewoon staan.
Kortom om: ik krijg een nieuwe mail. Lees deze als eerste op mijn pc. Na het lezen wordt deze direct gemarkeerd als verwijderd.
Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Software
3.4K

Antwoorden (3)

Je kan dat instellen in opties bij Extra.
Succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat verwijderen slaat op de e-mails op de server. Je kunt ervoor kiezen om ze daar te laten staan als je ze met je smartphone/laptop/webmail leest en te laten wissen als je ze met je desktop (thuis) leest. Kijk maar eens in de accountinstellingen. Op je pc thuis zul je uiteindelijk moeten beslissen om ze te wissen omdat de serverruimte niet onbeperkt is. Maar je kunt je e-mails daarop alleen nog lezen en opslaan als ze niet eerder door je smartphone of anderszins gewist zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
blijft natuurlijk de vraag waarom dit gebeuren nu een week actief is. Heb je updates geinstalleerd? De laatste week komen er nog al wat updates van microsoft voorbij. Probeer eens een herstelpunt van vóór de euvel datum.
Vreemd is ook dat ze verdwijnen op jouw PC. Normaliter kun je de mail weghalen op de webserver of er voor kiezen deze daar te laten staan. Kies je voor weghalen dan zal een ander apparaat die ook op die webserver kijkt voor nieuwe mail niets vinden. Ik heb dit zelf ook: Laptop is mail lezen en opslaan en de pc is weghalen op de webserver en opslaan op de pc. Gebruik ik eerst de PC dan vindt de laptop dus een lege mailbox op dewebserver. Op mijn Pc en op mijn laptop blijven binnengehaalde mails echter altijd leesbaar. Tenzij ik ze verwijder. Dit gaat of via verwijderde items of direct met
Kijk toch maar even onder bestand/opties (neem aan dat je in office 10 werkt) of je daar deze instelling kunt wijzigen. Of probeer een eerder herstelpunt.

Succes