De standaard 'hotkey' voor het de opties voor uitsnijden en draaien is 'r'. In de rechter toolbalk zie je een slider waar je een aantal graden mee aangeven waarmee je je foto wil draaien. Als je de foto een beetje draait maak je vervolgens een uitsnede zodat de scheve kanten van de foto afvallen. Je verliest dus wat pixels, maar de horizon kan je zo recht zetten. Je kunt ook een raster over de foto weegeven in dit menutje zodat je goed kunt zien wanneer je foto recht staat.

Als je bedoeld dat je de foto 90 graden of meer wilt draaien, dit kun je tijdens het importeren al doen door op een van de pijltjes onder de foto te drukken, of tijdens het ontwikkelen met ‘rechtermuisklik’ op de foto te drukken. Als een van de opties zul je links- en rechtsomdraaien vinden.

Succes ermee!