Als je een nieuw Gmail adres hebt gemaakt hoe kom je dan in dat nieuwe account?

Ik heb net een nieuw e-mail adres aangemaakt bij Gmail. Ik heb ook een hotmail adres en als ik daarin wil komen klik ik op een vakje in de taakbalk waarin staat "gratis hotmail". Ik dacht dat er automatisch ook zo'n vakje gecreëerd zou worden met de tekst "gratis gmail" maar dat is niet het geval. Hoe kom ik nu in mijn Gmail account?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
https://mail.google.com/ ???
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik snap niet goed wat je wil zeggen met "het vakje in de taakbalk?" Welke browser gebruik je dan? Of bedoel je werkelijk de taakbalk van je PC?
Powergen
12 jaar geleden
Ik snap zondag ook niet, gmail is sowieso gratis.
capthavoc
12 jaar geleden
volgens mij haal je 2 dingen door elkaar ? wil je ook een extra hotmail aanmaken dan ?
Als je wilt wisselen van gmail account moet je eerst nog inloggen in de oude je dan afmelden het nieuw gmail adres en ww invullen en die opslaan
gratis hotmail knop verwijst alleen naar hotmail lijkt mij
en gmail verwijst naar gmail
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De VS heeft al een mail adres, maar wil er enkel in komen (denk ik)?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb IE 8. In de taakbalk van de desktop staat een vakje met daarin de woorden "gratis hotmail" Als ik naar mijn hotmailaccount wil klik ik daarop en dan opent hotmail zich en zie ik mijn post. Dat hotmail account heb ik al jaren. Vandaag heb ik ook een Gmail adres aangemaakt. Ik dacht dat er nu in mijn taakbalk ook zo'n hokje zou komen waarin "gratis gmail" zou staan maar dat is dus niet zo.
Begrijp ik het nu goed dat je je elke keer dat je naar je gmail account wilt je je eerst bij hotmail moet afmelden? Dat lijkt me knap onhandig want nu blijf ik automatisch ingelogd net als op GV hier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allereerst: Waarom Internet Explorer? Er zijn veel betere browsers. Maar dan nu concreet: Die knop gratis hotmail, is waarschijnlijk een "toolbar" die je een keer ergens heb geïnstalleerd. Wat in mijn ogen beter werkt: Google chrome. Stappenplan:
1. Even downloaden en installeren.
2. Klik rechtsboven op het "sleuteltje" (steeksleutel) en vervolgens op "instellingen"
3. Vink achter "Toolbar" het volgende AAN: De bladwijzer balk altijd weergeven.
4. Ga naar je hotmail en log even in. (Hij vraagt of hij je wachtwoord moet onthouden, zorg dat dit hij dit doet, vind ik persoonlijk handig. Zorg verder dat "aangemeld blijven" aangevinkt staat)
5. Klik nu (terwijl hotmail open staat) op de ster rechts van je browserbalk (waar je www.google in typt). Op deze wijze stel je een bladwijzer in. Haal eventueel tekst weg of pas deze aan en klik vervolgens op "klaar". Als het goed is staat er nu in de bladwijzer balk een "knop" die automatisch naar je hotmail gaat.
6. ga naar mail.google.nl en doe hetzelfde: Log in, onthoud het wachtwoord, zorg dat het vinkje aan staat en maak de bladwijzerknop. Als het goed is kun je voortaan met één druk op de knop direct naar je hotmail of gmail. Mocht je er niet uit komen hoor ik het wel. Mocht je "zweren bij IE 8" heb ik dit allemaal voor niets getypt. Ik ben ondertussen helemaal IE AF, dus ik weet niet of er iets dergelijks mogelijk is bij IE 8!

Het beste antwoord

Gewoon gmail.com in je url-balk tikken, dan kom je vanzelf op de inlogpagina. Daar kun je ook "Aangemeld blijven" aanvinken. Zet na het inloggen de pagina bij je favorieten, et voilá. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je wel Natha. Dat ga ik doen. Had hierboven al een reactie geplaatst voor ik jouw, dus zeer simpele, oplossing las.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen dank.
Je kunt overigens ook van Gmail een snelkoppeling in je taakbalk zetten. Gewoon het icoontje uit de url-balk naar de taakbalk slepen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O, en ik lees nu je reactie :)
Nee, je hoeft je niet af te melden van Hotmail om naar je Gmail te kunnen gaan.