als ik een idee heb voor een computerspel (dat ik niet zelf kan maken kan ik dat dan wel verkopen aan bedrijven die spellen maken ?

het gaat om een rpg zoals final fantsay

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
1.3K

Antwoorden (2)

Maak een mock-up van het spel, of laat dat maken. Schrijf het script en een vertrouwelijkheidscontract en dan kan je bij de verschillende programmaboeren langsgaan met je idee. Zorg voor een flitsende presentatie, want je bent niet de enige. Als zij het iets vinden, hebben zij de pecunia's om de investeringen te doen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is inderdaad mogelijk om te doen zoals hierboven al verteld, maar realiseer je dat de kans dat jouw spel daadwerkelijk gaat worden gemaakt verwaarloosbaar klein is. Meestal hebben ze hier speciale mensen voor in dienst of huren ze die en hebben ze geen "tijd" voor mensen die even binnen komen lopen. Wees realistisch en vraag je af of je je tijd hier goed mee besteedt. Of zoek een baan in een dergelijke branche of word schrijver. Veel boeken/films zijn als game nagemaakt.