internet explorer werkt niet meer goed, verwijderen lukt niet omdat ik zogezegd niet "gemachtigd" ben. Wat moet ik doen?

ik krijg constant de melding dat internet explorer niet meer werkt. Daarom wilde ik het programma verwijderen en opnieuw downloaden. Ik merkte dat ik twee versies heb : van 2007 en internet explorer 9.
Ik kan deze echter niet verwijderen omdat ik zogezegd niet gemachtigd ben. Nochtans ben ik de enige gebruiker van de pc, ik bedoel : mn dochter en vriend zijn niet geregistreerd als aparte verbruikers. Dus ik ben dan toch de administrator, of...?

Toegevoegd na 12 uur:
ik ben dus administrator, het staat onder mn naam. er is maar één gebruiker en dat ben ik, en ik ben meteen ook administrator.
Ik krijg nu elke tien minuten de melding dat internet explorer niet meer werkt. als ik IE 9 wil installeren, krijg ik de melding dat er een recentere versie op mn pc staat. Niet dus, er staat een versie op van 2007 die ik er niet afkrijg omdat ik niet gemachtigd ben.
Raar allemaal wel, toen ik de eerste keer IE 9 downloade ging dat heel goed, maar dan begon dus ineens die melding dat IE niet meer zou werken.
die IE 9 ging er meteen ook terug af toen ik dacht "ik zwier hem eraf en begin opnieuw", maar nu krijg ik hem er dus niet meer op en IE 7 wil ook niet weg wegens niet gemachtigd (als administrator).
Om een punthoofd van te krijgen...

12 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

in principe hoef je het niet te verwijderen
probeer deze
start
instellingen
configscherm (klassieke weergave)
internet opties
geavanceerd
daar zit de knop
opnieuw instellen

wat je misschien ook nog kun proberen is
onder start standaard programma
windows even instellen als standaard voor alle programma,s
later wordt dat wel weer veranderd als je google chrome weer als standaard browser instelt
capthavoc
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
ik krijg windows als dusdanig niet bij de standaardprogramma's, is het "windows mail "dat je bedoelt?
capthavoc
12 jaar geleden
standaard programma staat als het goed is rechtstreeks in het rijtje na op start te hebben gedrukt
en dan de 4de optie
capthavoc
12 jaar geleden
probeer anders deze eens http://support.microsoft.com/kb/318378 en dan op de groene run now knop drukken

Andere antwoorden (4)

Nee het administrator account is appart, als je hier in komt moet je het eerst inschakelen. Google administrator account inschakelen windows 7
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet inkomt*
liveisgreat
12 jaar geleden
ik heb mijn account nu geopend, en krijg de melding van mijn naam met daaronder administrator....
Ga naar het configuratiescherm en wijzig daar de instelling van het gebruikersaccount in administrator. Start de PC opnieuw op en probeer internet explorer dan te verwijderen, succes.
12 jaar geleden
Je kan de update verwijderen en daarna opnieuw installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
liveisgreat
12 jaar geleden
en hoe verwijder ik dan die update?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke windows versie gebruik je?
Met alle respect voor die ouwe browser van Microsoft, eigenlijk moet je dat ding niet meer willen gebruiken en is het 'kapot gaan' een zegen.
Stap over op de meeste actuele, best beveiligde browser van dit moment: Google's Chrome.
Jij verdient een goed bijgehouden browser [automatische inline updates] , die de meeste onveilige plugins zelf update [zoals flash] dan wel meldt als de geinstalleerde versie die jij hebt niet meer te vertrouwen is [zoals java].