Hoe haal ik adressen uit een excel bestand, zodat ik van 1 brief meerdere brieven kan maken?

Ik heb een excel bestand met een hele reeks adressen. En 1 dezelfde brief....al deze adressen moeten deze brief ontvangen. Wat is de formule die ik kan toepassen in Words?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
4.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke versie word gebruik je?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij gaat niet emailen. Hij gaat brieven per post versturen. En hij wil automatisch de naam- en adresvelden in laten vullen en dan afdrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hij gaat niet emailen. Hij gaat brieven per post versturen. En hij wil automatisch de naam- en adresvelden in laten vullen en dan afdrukken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zij....maar maakt niet uit :) de nieuwste exel

Het beste antwoord

Het is geen formule. Je gebruikt hiervoor in Word de functionaliteit 'Samenvoegen'. Deze vind je op het Ribbon 'Verzendlijsten'.

Klik hier op de knop 'Afdruk samenvoegen starten' en kies voor 'Stapsgewijze wizard Afdruk samenvoegen'.

- In het taakvenster rechts kun je nu aangeven wat voor document je wilt maken. Kies hier voor 'Brieven' en klik op 'Volgende'
- Kies in de volgende stap voor 'Het huidige document gebruiken' en klik op 'Volgende: Adressen selecteren'
- Klik in het taakvenster op de link 'Bladeren', selecteer het Excelbestand met de adressen en klik op 'Volgende'
- Onder de knop 'Samenvoegvelden invoegen' vind je de veldnamen van je adressenbestand. Zet deze velden op de juiste plaats in je brief en klik weer op 'Volgende'
- Je krijgt nu een voorbeeld hoe je brief er na samenvoegen uit zal zien.

LET OP! dit is slechts een voorbeeld. De samenvoeging is nog niet compleet.

- Klik op 'Volgende"Samenvoeging voltooien'
- Klik op de link 'Afzonderlijke brieven bewerken'. Je krijgt nu een nieuw bestand met het resultaat van je samenvoeging. Je hebt dus drie bestanden: Het Excelbestand met de adressen, de standaardbrief in Word en het samenvoegresultaat in Word.

Een punt van aandacht is dat je pagina-instellingen moet maken voor het samenvoegen (dus in je standaardbrief).

Op de site van Microsoft, kun je interactief de procedure doorlopen (zie bron)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tja ben je me voor. Toch een plus. Haha.