ik ben het wachtwoord van mijn draadloos internet vergeten wie weet een oplossing?

wifi

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
16.2K

Het beste antwoord

Kijk even in de eigenschappen van de netwerkkaart van een computer die nog wel is verbonden. Je kan dan het wachtwoord terug zien als bolletje, Vink het vakje "tekens laten zien" aan en je ziet het wachtwoord. Als je nooit een ander wachtwoord hebt ingevoerd dan zit de standaard fabriekscode er nog in; deze staat op de onderzijde van de router. Mocht ook dit niet werken kan je nog proberen de router in de fabrieksinstellingen terug te zetten zodat de code op de onderkant van de router weer werkzaam is. Letwel dat dan al je eigen gemaakte instellingen in de router verdwenen zijn. Laatste optie is om via een webbrowser in te loggen in je router en een nieuw wachtwoord in te voeren. Dit zal je dan moeten aanpassen in al je draadloze apparaten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik ging ervan uit dat hij nu helemaal geen connectie heeft met de router. Dan werkt de truk met de netwerkkaart niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daarom geef ik ook 4 opties. Blijven er nog 3 over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus

Andere antwoorden (6)

Makkelijk. Met je PC via de kabel inloggen op de router.
Eens je ingelogd bent, kan je het wachtwoord wijzigen.

Indien je het wachtwoord van de router niet kent, kan je deze 'resetten'. Hierdoor verlies je wel de customsettings en valt die terug op de fabrieksinstellingen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de achterkant van de modum staat er een sticker met oa.
SSID = naam netwerk
WPA PSK = wachtwoord
En wep (hex ) = geen idee

Dus de WPA PSK moet je hebben.
Let op het is een hoofdlettergevoelig wachtwoord!

Hoop dat dit je kan helpen

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is je standaard netwerk wachtwoord als je het wachtwoord als is heb gewijzigd denk ik niet dat het nog werkt!
Maar je kan het gewoon proberen

Toegevoegd na 3 minuten:
Als je de instellingen terug zet naar fabrieksinstellingen doet je standaard wachtwoord ( aan de onderzijde van je modem ) weer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wireless Application Protocol (meestal afgekort tot WAP) is een methode om web-diensten via de mobiele telefoon aan te bieden. Tegenwoordig gebeurt dit meestal via een pakketgeschakeld netwerk zoals GPRS (General Packet Radio Service). En wep heb ik ook ff opgezocht maar dat begrijp ik voor geen meter.
Soort beveiligde verbinding zodat je informatie kan versturen met sleutel.
Maar is niet sterk genoeg beveiligd om serieuze belangrijke informatie te verzenden.
Zie wiki http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wep En als ik wikipedia moet geloven zijn het 2 andere dingen en zijn dus geen voorgangers van elkaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry je had gelijk heb het niet goed gelezen ( niet helemaal )
Idd hier een kort stukje geknipt en geplakt
Verbeterde beveiliging: WPA2
Wi-Fi Protected Access , of WPA, is bedoeld om WEP te vervangen.
Ga naar een computer die wel op internet kan... ga naar start>programma's>bureau accessoires>opdrachtprompt
Er opent zich een zwart venster. In dit venster typ je in:

ipconfig/all

Als het goed is komt er nu een hele lijst met gegevens tevoorschijn. Je gaat nu zoeken naar de standaardgateway. Die zal ergens in de lijst staan...
Als het goed is, staat er een nummer achter. Dat lijkt op: 192.168.1.101
Dat nummer ga je (zonder www of http:// oid) intikken in je browser.
Met een beetje geluk kan je nu je wachtwoord (= WPA sleutel?) ergens opzoeken. Gewoon goed rondkijken, maar niks veranderen als je niet weet wat je doet.
Waar je dat moet zoeken verschilt per modem (want daar zit je nu in) Maar meestal is het iets van security ofzo.

Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Via internet opzoeken hoe je hem reset.
En wat dan het standaard wachtwoord is.

Als hij door een dienstverlener is geïnstalleerd, weten die wellicht een oplossing.

Om de router te benaderen moet je de pc met een netwerk kabel aansluiten.
Dat zijn kabels met een blokje aan het uiteinde, met 6 contacten op een rijtje en een weerhaakje aan de andere kant.
Dat zijn standaard netwerk kabels die je zo in een computerwinkel kunt kopen. Er zijn soorten met 6 contacten op de stekker, en maar 4 draadjes, die zijn ook goed.
Als je zo bent aangesloten op de router, moet waarschijnlijk je nog steeds een wachtwoord kennen om toegang te krijgen tot de router.
Je moet dan met de browser surfen naar een standaard adres meestal http://192.168.1.254 of http://192.168.1.1

Daar log je in, en kun je de router weer instellen.
De router presenteert zich zo als een website, en het zou zichzelf een beetje moeten uitleggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je de WPA code kwijt bent, probeer te belen naar je internet provider.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hallo je gaat draadloze netwerken beheren klik je die aan je ziet een afbeelding twee schermen die klik je aan dan krijg je eigenschappen van draadloos netwerk je klikt de beveilging aan dan zie je netwerkbeveilgingssleutel daar onder zie je een hokje tekens weergeven die vink je aan dan zie je het wachtwoord succes Theo