hoe werkt een torent?

ik wou een game downloaden en toen moest ik wat doen met een torent, wat is dat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.4K

Antwoorden (5)

Een torrent is een gezamenlijke download. Dat betekent dat je samen met andere aan het downloaden bent. Iedereen downloadt verschillende deeltjes en geeft die door aan elkaar, waardoor de aanbieder minder hoeft te versturen.

De officiële BitTorrent client is te vinden in de bron.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met programma's als uTorrent of Bittorent, kan je hele kleine .torrent bestanden downloaden.

Die zijn te vinden op een site als www.piratebay.com

Dus

1. Download een programma om torrents te downloaden:
http://www.utorrent.com/intl/nl/

2. Ga naar http://thepiratebay.org/ typ je gewenste bestand in, en open het.

Nu wordt het als het goed is gedownload.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Onjuist, met internet explorer(of elke andere browser) kan je ook heel goed .torrent bestanden downloaden. uTorrent download juist het "grote" bestand als je een .torrent opent (die je dus met je browser gedownload hebt).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je begrijpt me verkeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee je legt het verkeerd uit "Met programma’s als uTorrent of Bittorent, kan je hele kleine .torrent bestanden downloaden." Is gewoon onjuist. Althans het kan wel wat je zegt maar dat zou onlogisch zijn .torrents downloaden met een torrent programma.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1. download een .torrent met je browser
2. open de .torrent (en daarmee automatisch uTorrent bijvoorbeeld) en dan begint het daadwerkelijke bestand te downloaden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Tomaat: µTorrent kan ook .torrent-bestanden rechtstreeks downloaden, via magnet links. Maar op zich heb je gelijk hoor.
Een torrent is een klein bestandje. Ik noem het voor het gemak een ticket. Wat je dan nog nodig hebt is een torrent client. Dat is een programma die een torrent bestand kan lezen. Als je dan dat torrent bestand met de torrent client opent word vanzelf het bestand dat je oorspronkelijk wilde hebben gedownload naar je pc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hey.

als je torrents wilt downloaden dan heb je daar een programma voor nodig zoals Bittorrent of Utorrent.
als de torrent klaar is dubbel klik je er op. vaak met games moet je een rar of zip bestand openen daar heb je dit programma voor nodig ''winzip''er zijn natuurlijk ook andere programma's waar mee het kan

om het spel te spelen zonder een cd of dvd te gebruiken heb je Deamon Tools voor nodig.

ik hoop dat je er wat aan hebt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat zijn deamon tools?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat is een programma. om de game te kunnen afspelen zonder CD mocht je dat prettig vinden :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oh ok ik snap
Bij een torrent staat het te downloaden materiaal eigenlijk niet op internet. (Daarom is het ook zo'n grijs gebied wat betreft legaliteit.)
Een torrent website biedt slechts torrent bestandjes aan.
Dit zijn een soort adressenboekjes met daarin IP-adressen van mensen die dit bestand aanbieden, en een tracker (=een computer die de adressenboekjes up-to-date houdt.)
Die tracker is meestal niet van de website zelf, dus die kan nog steeds zeggen dat hij nergens iets mee te maken heeft.
Programma's als Bittorrent of uTorrent kunnen met dit torrent bestand uit de voeten en beginnen meteen te controleren welke adressen reageren en wie de bestanden in kwestie geheel of gedeeltelijk al in het bezit heeft.
Vervolgens stuurt degene die het bestand al heeft (ook al is zijn eigen download pas halfweg) stukjes informatie door naar jouw computer.
Hier komt dus geen website aan te pas-> je maakt direct verbinding met de computer van andere bittorrent gebruikers. (Vandaar dat torrent onder peer-2-peer technieken valt.)
Jij stuurt tijdens het downloaden de informatie die je al hebt ook weer door naar de gebruikers die jouw stukjes nog niet hebben.
Als je vervolgens heel het bestand binnen hebt wordt je een 'seeder' en help je de mensen die het bestand nog niet volledig binnen hebben, net zolang tot je je torrent programma afsluit.