Meerdere rijen filters in excel?

In Excel kun je d.m.v. een filter een onderscheid maken in de rijen. Echter heb ik een Excel document met een programma dat per week/dag verschillend is.

Daarom wil ik meer dan 1 filter activeren. Als ik op de autofilter druk dan gaat de eerste weer weg.

Ik wil dus zegmaar op rij 3, 14, 25 en 70 een filter hebben zodat ik per dag er een filter in kan zetten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
22.3K

Het beste antwoord

Je kunt niet meerdere autofilters op verschillende rijen plaatsen. Deze functie zit niet in Excel. Er bestaat echter wel een manier om verschillende groepen of blokken cellen als een "lijst" te definieren. Als je zo'n lijst activeert door op een cel uit de betreffende lijst te gaan staan, ontstaat er vanzelf een filter bovenaan deze lijst.

Het is lastig om te omschrijven, maar probeer het volgende eens:

EXCEL 2003
(1) Selecteer het eerste blok met data (bij jou beginnend op rij 3 als ik het goed begrijp en waarschijnlijk eindigend op rij 13)
(2) Kies bovenin het Excel menu "Data"
(3) Kies vervolgens "Lijst"
(4) Kies tenslotte "Lijst maken..."
(5) Selecteer "Lijst bevat ook kopteksten" en druk op OK

Er staat nu een gekleurde lijn om de data heen en als je een cel in het betreffende blok aanklikt, zie je een autofilter in het blok tevoorschijn komen.

Ga nu verder met stap 1 t/m 4 maar dan voor het tweede blok met data (bij jou beginnend op rij 14 als ik het goed begrijp en waarschijnlijk eindigend op rij 24). Werk zo alle blokken af om het gewenste resultaat te krijgen.

Als je EXCEL 2007 hebt kies je niet "Data" en "Lijst" (bij stap 2 en 3) maar "Invoegen" en "Tabel"

Succes!

Toegevoegd na 1 minuut:
Kortom, het resultaat wat jij wilt ontstaat wel maar heet niet "autofilter" maar "lijst" (of beter "lijsten" want je wilt er meer dan één.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dan moet je zorgen dat je een extra kolom hebt, met de waarde waarop je wilt filteren. Ik begrijp uit je omschrijving dat je op weekdag wilt filteren. Als je een kolom met data hebt, zou je een kolom kunnen toevoegen, die de weekdag uitrekent op basis van die data. Vervolgens kun je een filter instellen op de weekdag-kolom.
bamibal