Wat is het verschil tussen Saturation en Luminance?

In de beeldbewerkingsproducten van Adobe kun je kleuren instellen via Hue, Saturation en Luminance. Wat Hue is, begrijp ik inmiddels.

Wat is "technisch gezien" het verschil tussen Saturation en Luminance?

Ik zie wel dat er verschillende dingen gebeuren wanneer ik met die twee schuifjes speel, maar ik wil graag weten wat het "technisch gezien" betekent.

Picture for question
Cryofiel
12 jaar geleden
in: Software
1.7K

Het beste antwoord

Saturatie is hoe grauw/verzadigd de kleur is. Luminatie is hoe donker/licht de kleur is.

zwart = zeer lage lumi, satu maakt niet uit.
grijsrood = lage satu, lumi gemiddeld
brandweer = hoge satu, lumi gemiddeld
donkerrood = lage lumi, gemiddeld satu
roze = hoge lumi, gemiddeld satu
wit = zeer hoge lumi, satu maakt niet uit.

Toegevoegd na 1 minuut:
grijs = zeer lage satu, lumi gemiddeld