Als ik iTunes opnieuw installeer, ben ik dan ook mijn afspeellijsten kwijt? En hoe zit het met gesynchroniseerde apparaten? (iPhone)

Ik moet waarschijnlijk iTunes opnieuw installeren omdat het een foutmelding veroorzaakt bij opstarten.

Het probleem is dat ik alle muziek albums op mijn computer met veel werk in afspeellijsten heb gezet, en zo ook op mijn iPhone heb staan. Als ik iTunes opnieuw installeer ben ik dan al mijn afspeellijsten helemaal kwijt?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.5K

Het beste antwoord

kopieer de twee bestanden uit onderstaand plaatje naar bijv je desktop. Verwijder alle apple programma's en installeer Itunes opnieuw.

Daarna kies je meny importeer > afspeellijst en selecteer je het xml bestand. Mogelijk verlies je enkele albumcovers, maar die kun je automatisch of handmatig laten toevoegen.
Plaatje bij antwoord
paulus811
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Waarschijnlijk ben je je afspeellijsten kwijt, wat je wel kan doen is al je afspeellijsten die op je iphone staan op de computer te zetten doormiddel van programma's als sharepod. Dat kun je het op je computer zetten en weer terug in je itunesbibliotheek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op een iOS systeem ben je je afspeellijsten niet kwijt. Installeer je iTunes opnieuw op een Windows systeem dan ben je ze wel kwijt, op voorwaarden dat:

- Je een reservekopie maakt van je afspeellijsten (via menu bestand > bibliotheek > bibliotheek exporteren). En deze na je installatie via dezelfde weg weer importeert.

Wat de iPhone betreft, hier veranderd niets aan. Na je installatie op één van beide besturingssystemen kan hij gewoon weer synchroniseren, daar het gekoppeld is aan een bestand in het register en niet aan je iTunes, waardoor je computer je iPhone als gekend apparaat zal herkennen. Je computer zal - zoals in veel gevallen gevreesd wordt - je iPhone niet leegmaken.