Hoe krijg ik Winamp weer zó ingesteld, dat de pauzes aan het begin en het einde van een MP3 niet worden overgeslagen?

Ik heb wat zitten spelen met de opties van Winamp, om te kijken wat er allemaal mogelijk is. Waarschijnlijk heb ik iets aangevinkt wat niet de bedoeling is. Als ik nu een hele directory met MP3 files afspeel, dan worden de pauzes aan het begin en einde van de mp3 (meestal zo'n 2 of 3 seconden) niet meer meegenomen. Het gevolg is, dat bij b.v. een mp3 van 3 minuten er al op 2:56 naar de volgende mp3 wordt gesprongen, en dat is hoogstvermoeiend. :-) Er zit bij het afspelen van een hele rits mp3's nu werkelijk geen halve seconde stilte meer. Weet iemand de optie om dit te herstellen? Ik wil graag de paar seconden stilte aan het begin en einde van een mp3 weer horen ;-)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Op deze site staat hoe je de pauze weg haalt. http://www.multidesk.be/artikels/artikel/46/Hoe-verwijder-ik-de-pauze-tussen-tracks-in-Winamp.html
Als je dat gebruikt om het weer om te draaien lijkt me dat het de oplossing is als je bij punt 4 dat weer uitvinkt

Methode 1: DirectSound output

1. Via PreferencesPlug-insOutput kies je voor "DirectSound output vx.x.x [out_ds_dll]".
2. Klik daarna op Configure.
3. Op de tab Buffering zet je de Buffer-Ahead op iets van een 500 ms.
4. Op de tab Other vink je aan "Remove silence at the beginning / end of track", en Cutoff laat je staan op -40.0dB.
5. Klik op OK.
6. Stop evt. het afspelen en druk terug op play.

Hoop dat dit de oplossing is.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je uitleg is superduidelijk. Vreemd dat je iets AAN moet vinken, als je het UIT wil hebben. Jammer dat het niet werkt. Ik heb een keer of 3 beide opties geprobeerd, aan- en uitgevinkt, maar het helpt niets. Een mp3 start direct op seconde 4 ipv op nul. Steeds heb ik ook op APPLY geklikt, zodat ie het vastlegt, en ook winamp steeds opnieuw gestart. Misschien is er alleen nog de optie om winamp opnieuw te installeren? Zeer bedankt voor je hulp!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel graag gedaan, jammer dat het niet de oplossing biedt die je zoekt. Mijn volgende voorstel zou dan inderdaad ook zijn hem te verwijderen en opnieuw te installeren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nog een optie misschien
Open het voorkeurenscherm (CTRL-P) en klik onder "Plugins" op "Uitvoer". Klik op de "DirectSound output" plug-in en kies voor "Configureren". Ga naar het tabblad "Overige" en vink de optie "Verwijder stilte..." uit als deze aanstaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou, je bent er maar druk mee, met mijn winamp problemen ;-) Het grappige is, dat je 2e oplossing precies hetzelfde is, als de eerste. Door de ctrl-p benader je het alleen via een andere manier, en is "remove silence" vertaald in "verwijder stilte". Ik ga 'm er toch maar even afgooien, en opnieuw installeren. Want dit is dan wel een klein probleempje maar wel zeer irritant...........Ik ga het nu doen, en zal je nog even laten weten of het gelukt is. Dank voor het meedenken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok jammer dat het op hetzelfde neerkwam en het niets oplost. Meedenken doe ik graag, nog liever had ik het voor je opgelost:-) Nu maar hopen dat opnieuw installeren de oplossing wel biedt. Succes ! :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is allemaal toch nog goed gekomen.
Oude versie gedeinstalleerd, en nieuwe geinstalleerd.
Ik kan nu weer naar de stiltes luisteren!! ;-) Het loopt als een tierelier. En nou blijf ik maar lekker van al die opties af, om nieuwe problemen te voorkomen. Dank!