Waarom moet je per se een creditcardnummer opgeven om een iTunes account aan te maken?

Ik wil een iTunesaccount maken voor Genius en het automatisch ophalen van albumillustraties, maar heb geen creditcardaccount. Het is vereist om dat te hebben als je een account wil aanmaken. Ik snap niet waarom; er zijn tegenwoordig veel meer andere betaalmanieren online! Is er een manier om dit te omzeilen zodat ik geen creditcardnummer hoef te hebben?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Ik heb ook een account aangemaakt laatst, maar ik zag dat je niet perse een creditcard nummer hoeft op te geven. Gelukkig maar, want ik heb helemaal geen credit card! Je kan daar aanvinken 'anders' of 'bepaal later', of zoiets. Precies herinner ik het me niet. Maar met zekerheid: het gaat om de optie om zodra je iets echt koopt, dat je dan de optie krijgt: hoe wil je betalen? Kijk even goed, dan lukt het vast!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Zo willen ze je denk ik verleiden eenmaal lid, nummers via itunes te kopen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voorzover ik weet is een creditcard de enige manier om in Itunes te kunnen betalen en dus een account aan te kunnen maken. Voordeel voor Apple is dat ze niet op een betaalactie van jou moeten wachten, maar het verschuldigde bedrag direct van je creditcard kunnen afschrijven. Helaas geldt dat ook als je alleen de gratis diensten afneemt.
paulus811
14 jaar geleden
Het moment is van belang... Als je iets wilt hebben dan ben je bereid ervoor te betalen... Zo zit dat met winkelkarretjes, op het moment dat je wil gaan kopen duw je er een euro in en als je klaar bent, dan breng je je karretje weer terug om je eigen euro weer terug te krijgen... En het werkt...

En als bij iTunes je dan je creditcardnummer gegeven hebt is de drempel zo laag dat je het geheid gaat gebruiken, wat kost nou een nummer, toch bijna niets... Zo werkt dat, daar hebben de reclamejongens goed over nagedacht... Maar er zijn genoeg andere programma´s die prima overweg kunnen met een iPod, bv Anapod en dan kun je ook nog netjes een backup maken van je (eventueel) gekochte spulletjes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn allereerste Googeltje wijst uit dat het best gaat zonder creditcard.
AWM