Hoe kun je foto's in een map op de computer in je eigen volgorde zetten?

Het probleem is als volgt: ik heb een map met foto's op de computer. De computer zet ze op volgorde van nummer of datum enz. Dit kan ik zelf wijzigen. Maar nu wil ik soms 2 foto's met elkaar vergelijken, die een niet opeenvolgend nummer hebben. Ik kan ze in de map niet verslepen om ze naast elkaar te krijgen. (Dat kon altijd wel in Windows XP, ik heb nu Windows 7) Ik wil ze dus na elkaar kunnen bekijken. Ik kan ze natuurlijk tijdelijk een andere naam/nummer geven, maar dat is nogal omslachtig. Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
11.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je dubbelklikt eerst op de ene foto en daarna op de tweede foto. Als je dubbelklikt op de tweede foto heb je kans dat de eerste verdwijnt, maar die staat dan onder in je taakbalk waar je hem weer tevoorschijn kunt halen. Zo krijg je beide foto's op je scherm.

Het beste antwoord

gewoon twee keer pic viewer openen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

er bestaan meerdere verkenner-vervangers die twee vensters kennen naast de boomstructuur. Hiermee kan je dus twee foto's gelijktijdig openen en zo met elkaar vergelijken. Total commander is er 1 van; zelf gebruik ik directory opus
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt verschillende opties.
Je kunt een tijdelijke map maken en de bestanden hierin plaatsen.

Je kunt ook een imageviewer gebruiken zoals FastStone Image Viewer. Hierin kan je de bestanden selecteren en dan met de compare functie samen op 1 scherm tonen.

Zelf gebruik ik bridge en kan ik bestanden met een ster markeren. Zo kan ik een eerste selectie maken en die verfijnen tot ik zo een 10 foto's over heb. Ook hierin selecteer ik de foto's die ik met elkaar wil vergelijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Persoonlijk doe ik dat soort dingen zo:
zet vóór de bestandsnaam (tijdelijk) een koppelteken of iets dergelijks. Die bestanden komen dan in die map altijd vóór alle andere bestanden. Dan kan je ze makkelijk vergelijken.
Als je de situatie wilt herstellen moet je alleen dat streepje bij die eerste bestanden weghalen.
Je kunt de foto's ook nog een tweede maal opslaan - éénmaal mèt en éénmaal zònder streepje ervoor.
Gaat heel makkelijk en 't werkt bij mij uit de kunst.
Dit trucje heb ik ook een tijd gebruikt om mails aan een paar mensen door te zenden of om die paar mensen (dierbaren) mails te sturen: streepje voor de naam, dan komen ze altijd bovenaan in 't adressbook en zijn ze dus makkelijk te vinden (en bij elkaar).