Met Welke Software kan ik een CD'tje met MP3'tjes Branden die ook in oudere CD Spelers afspeeld? Windows Media Player en Nero werken niet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Software
3.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gewoon nog een keer met een van de 2 programma's proberen ze kunnen het namelijk allebei wel, als je het met deze twee niet voor elkaar krijgt zal je net zo veel problemen met andere progjes ondervinden.

Antwoorden (5)

Ik gebruik altijd cdburnerxp werkt harstike goed altijd
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oudere CD-spelers kunnen geen MP3 bestanden afspelen.
Er is geen enkel programma dat de MP3 bestanden wel leesbaar voor een simpele CD-speler kan maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Software die die mp3 bestanden dan weer converteert natuurlijk voor het branden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn echt tientallen programma's die precies dat doen het zijn MP3 to WAV converters
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je schrijft dat je CD-tjes met MP3 wilt kunnen branden.
MP3 wordt door oudere CD spelers niet gelezen. En @ MrTomaat: ook .WAV bestanden kan een CD speler nog niet afspelen. Een audio-CD bevat per nummer bestanden met de extensie .CDA die verwijzen naar plaatsen in een groot audiobestand op de audio CD. Met diverse brandprogramma's kun je aangeven dat je een audio-CD wilt branden, dan zullen MP3 files of WAV files vanzelf op de juiste manier geconverteerd worden. Op de laptop waarop ik dit typ staat het programma Toshiba Disk Creator waarmee je de optie "Audio CD maken" gebruikt moet worden, in tegenstelling tot de opties "Data CD maken" of "Schijf Backup maken". De software die bij een computer met CD-rom station geleverd wordt zal per apparaat verschillen, maar altijd wel die mogelijkheid hebben om voor audio-CD te kiezen.
De brander maakt een spoor van putjes in de CD. De speler kan dit spoor lezen, en zo ontstaat een stroom van nullen en eentjes. De software in de speler verwerkt deze stroom tot muziek.

Een andere zaak is de manier waarom muziek wordt gecodeerd. Dit kan op allerlei manieren. De allereerste manier was cda. Later kwamen manieren die mp3, aac, ogg, wma enz. heten.
Een oudere cd-speler begrijpt alleen cda.

Wat jij wil, is dus onmogelijk.

Wat je wel kan doen, is de mp3 omzetten naar een cda-bestand en dat branden. Je moet dan een muziek-cd maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Om Mp3 's te branden kunt U Imgburn gebruiken. Het is zowel Engels als Nl-talig. Houd er rekening mee,dat de al wat oudere cd-spelers niet altijd alles kunnen afspelen. Verder is het verstandig om er 20 op te zetten en als het kan een brand cd van een bekend (groot) merk zoals Verrbatim,TDK of Philips namelijk de "min"versies . Dus -Cd-R óf DVD -RW . OP DVD is de kans aanzienlijk klein,dat het op een oudere DVD speler herkend wordt.Probeer ook op de "langzaamste " snelheid te branden. Dit programma hoeft U niet te converteren,dat wordt door Imgburn al gedaan tijdens het brandproces.

http://www.gratissoftwaresite.nl/downloads/ImgBurn+cd+en+dvd+brander

Groet:Zoekertje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan wel degelijk met de programma's die je al hebt bij Nero moet je audio cd kiezen op het moment dat je in het keuzescherm komt. Bij Mediaplayer moet je in het menu Audio-CD kiezen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Nero of WMP zullen de MP3's dan converteren naar .WAV zodat elke CD-speler (die gebrande cd's kan lezen) het aankan. Houdt er wel rekening mee dat de limiet van 700MB zo overschreden is als je bijvoorbeeld 300MB aan MP3's erop wil zitten ga je het vanwege het converteren niet redden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nero herkent mijn DVD Writer niet en WMP heb ik uit ten treure geprobeerd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ok dat is wel vreemd opzich. Ik hoop voor je dat andere brendprogramma's hem wel herkennen dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als programma's zoals Nero en WMP je brander niet herkennen, zou ik eerder denken aan een driverprobleem. Staat je brander in de verkenner wel vermeldt als een DVD- of CD-brandstation?