Hoe maak ik mijn laptop sneller?

Ik heb windows vista

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Software
capthavoc
13 jaar geleden
hoeveel geheugen heb je ?

Antwoorden (5)

Schonen !
Dan is ie sneller
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar ik heb een gekocht antivirus zpnder virussen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat zegt niks over op-schonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schonen maar als je me niet geloofd mort je het zelf uitzoeken!
Door de meeste dingen uit je C schijf te verwijderen, cookies & cache leeg maken! En zonodig je desktop cleanen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door onnodige programma's/processen verwijderen in taakbeheer. ( Ctrl + Alt + Delete/Esc ). Er zijn ook genoeg programma's en tutorials/handleidingen op internet die je helpen je internet sneller te maken. ( Zie bron voor de tutorials/handleidingen en programma's ) En zet je laptop op een goede plek waar de onderkant van je laptop niet te warm word als het kan. Bijvoorbeeld: Een tafel.

Toegevoegd na 22 uur:
Er zijn ook genoeg programma's en tutorials/handleidingen op internet die je helpen je internet sneller te maken. <--- Bij die zin had ik perongeluk een foutje gemaakt. Het hoort '' die je helpen je laptop sneller te maken'' te zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een dual boot op mijn notebook, Vista (voor de doodenkele keer dat het echt niet zonder MS Windows kan) en Ubuntu, een Linux versie. Het is opvallend hoe snel en soepel Ubuntu blijft werken, terwijl Vista al snel dreigt te verzuipen zodra je een paar softwarepakketten geïnstalleerd hebt. Tuurlijk maakt onderhoud het onderscheid maar dat gaat bij Ubuntu zo goed als allemaal automatisch.

Bij de aanschaf van een computer hanteer ik al decennialang de stelregel dat ik een redelijk gangbare computer met een goeie CPU aanschaf maar dan wel met tweemaal de gangbare hoeveelheid werkgeheugen. Dan heb je een computer die redelijk betaalbaar is en qua snelheid en kracht een paar jaar meegaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt 3 dingen doen

1 opschonen en overbodige processen uitschakelen
2 Ubuntu met duel boot (is handig voor als je iets snel moet opzoekken)
3 extra ram geheugen wordt die ook een stuk sneller