Ik zoek een backupprogramma

Ik zoek een programma dat bestanden kopieert van de ene map naar de andere. Moet werken onder Windows. In mijn geval moeten bestanden van H: (mijn home directory) naar P: (mijn backuP-schijf) worden gekopieerd.

- De mappenstructuur moet worden meegekopieerd.

- Als een bestand/map wel op H: bestaat, maar niet op P:, moet het worden gekopieerd.

- Als een bestand/map op H: en P: bestaat, moet het alleen worden gekopieerd als het op H: nieuwer is dan op P:. In dat geval moet de oude versie op P: zonder vragen worden overschreven, ook als die oude versie alleen-lezen is.

- Als een bestand/map niet (meer) bestaat op H:, maar (nog) wel op P:, moet de versie op P: blijven bestaan.

- Attributen moeten worden meegenomen.

Kort gezegd: alles moet van H: naar P:, maar van P: mag nooit iets worden verwijderd.

P: zal dus gaandeweg steeds voller worden; dat is geen probleem.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een duidelijke vraag zeg!

Het beste antwoord

Back-up software is er in alle soorten en maten. Microsoft levert een back-up pragramma mee, dat zeker goed bruibaar is obder XP. Wilt je wat sneller werken, met meer functionaliteit, dan zijn er betaalde versies zoals Norton Save & Restore, Norton 360, Nero BackItUp (Nero-suite). Gratis programma's zijn schaars en de beste is SyncBack Freeware. Succes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Syncback werkt echt heel goed deze is freeware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kopieer altijd bepaalde mappen naar een usb-stick. Het probleem is dan dat je stick steeds voller wordt omdat daar de bestanden blijven staan die je uit de originele map(pen) reeds hebt verwijderd en niet meer nodig hebt.

Nu formateer ik telkens eerst even de stick (duurt slechts enkele seconden) en ga dan kopiëren.
Zo heb je een exacte kopie van je mappen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
SyncBack Freeware of Idle Backup. Ook freeware.