Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is het wisselbestandsgebruik?

Ik zit hier met een enorm trage computer, windows xp
heb nav een eerdere vraag al van alles gedaan, bijv bureaublad leeggeruimd

vooral internet is vreselijk langzaam, met opstarten enz

nu keek ik in windows taakbeheer, CPU staat meestal heel laag, 3-10% maar ik zag in een grafiek dat het 'wisselbestand beheer"heel hoog staat. Wat is dat precies en heeft dat er mee te maken?

Verder (maar ik heb er zelf geen verstand van) zie ik staan dat er 45000 kB kernelgeheugen in het wisselbestand zit

(nu ik een tijdje naar de CPU kijk is die toch ook wel vaak heel hoog terwijl ik niet bewust iets draai)

Toegevoegd na 2 uur:
door wat ik er zelf bijzet wordt de vraag misschien wat ondoorzichtig maar mijn vraag is echt wat ik in de aanhef zet.

Wat is wisselbestandsgebruik en heeft het te maken met de snelheid van de computer?

13 jaar geleden
in: Software
1.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Te weinig geheugen of zelfs slechte hdd (defragmentere is een kleine stap) kunnen dit veroorzaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
wat is hdd? want defragmenteren doet niks, al meerdere malen gedaan (dat is bijna het enige dat ik WEL kan)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hdd is je harddisk, sorry :)
Wat je ook kan doen is start-uitvoeren -eventvwr intypen
En dan in het deel waar system staat aan devrechterkant kijken of je veel rode kruizen ziet, of meldingen met fdisk( dit geeft meestal ook een bad harddisk aan)
koop dan een t..mobiel internet stick
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
amigo
13 jaar geleden
waarom in hemelsnaam, dit ligt aan de computer dat weet ik zeker (mijn andere computer is wel gewoon snel met dezelfde verbinding)
er zijn 2 soorten geheugen in de PC; RAM en ROM.
--