Waarom kan ik in Opera10 't ene flash-object wel blocken, maar 't andere niet?

Middels rechtsklikken op een webpagina, en dan kiezen 'Block content' kan je objecten blocken. Waarom werkt dat wel bij de ene flash-ad maar niet bij de andere?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Software

Het beste antwoord

Mogelijk dat het ene Flash element als object in de html is verwerkt en de ander middels een js-script.

Toegevoegd op 26-06-2009 12:49:55
Er zijn namelijk verschillende manieren voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok, ik neem even aan dat je dan bedoelt dat de js-script niet geblokkeerd kan worden.
Maar waarom blokkeert ie dan niet gewoon 't betreffende js-scriptje als ik dat object selecteer als zijnde ongewenst?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk omdat het js-scriptje apart uitgevoerd wordt Het wordt via de HTML alleen maar aangeroepen.

Andere antwoorden (1)

Zo'n flashblocker zoekt naar script die door veel gebruikte banner-leveranciers zoals Double-click wordt gebruikt. Maar als een website besluit om een banner er op een 'normale' manier in te zetten, dan kan die flashblocker niet zien of het hier om een advertentie gaat of om bijvoorbeeld een menubalk. Veel menu's zijn namelijk ook in flash gemaakt, en die wil je nog wel kunnen gebruiken. Als je echt helemaal geen flashcontent wil zien (dus ook geen youtube filmpjes, menubalken etc.) dan kan je beter de flash plug-in verwijderen. Je zal echter vrij snel merken dat Flash veel vaker wordt toegepast dan je je zal realiseren.