Waarom kun je in Excel alleen maar de functie 'plakken speciaal' toepassen vanuit 'copy'?

Waarom kun je in Excel alleen maar de functie 'plakken speciaal' toepassen vanuit 'copy' en niet vanuit 'knippen'?
Daar moet toch een gedachte achter zitten. Ik liep daar zelf tegenaan zonet.

Picture for question
escape
13 jaar geleden
in: Software
1.1K

Het beste antwoord

Bij 'plakken speciaal' plak je slechts een gedeelte van de informatie.

Na 'kopiëren' is dat ongevaarlijk: alle informatie staat immers nog op de oorspronkelije plek.

Na 'knippen' is het wel gevaarlijk: omdat je maar een deel van de informatie plakt, loop je de kans dat de rest van de informatie verloren gaat. Dat kan bijvoorbeeld gebeuren als je via 'plakken speciaal' formules omzet in waarden: de formules zelf gaan dan verloren.
Cryofiel
13 jaar geleden
escape
13 jaar geleden
@beiden:
Dat zal misschien de reden zijn. Maar ik WIL juist dat de oorspronkelijke informatie verloren gaat! Nu moet ik weer een extra handeling uitvoeren :(
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik denk dat dit een wrokmin is. Op een paar andere plekken heb ik mij niet superinvoelend uitgelaten over bepaalde mensen. Dan krijg ik één of twee weken lang onterechte minnen, als een soort "straf".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wrokminners zijn zielige figuren...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, welke vraag zou dat nu zijn cryofiel? vind dit wel een goede verklaring, bij plakken speciaal is een deel van de geknipte informatie echt weg. +

Andere antwoorden (1)

Dat komt misschien omdat Microsoft niet al teveel opties wil tonen. De meeste computergebruikers zijn eigenlijk computer-leken. Hoe meer opties er zijn, hoe meer er fout kan (en zal) gaan. Er moet dan trouwens ook meer ondersteund worden - en als je leest dat ondersteunigstelefoontjes voor fabrikanten nogal duur zijn (duurder dan je zou verwachten), is dat misschien ook een overweging om iets _niet_ te implementeren.
Er zijn misschien wel honderden dingen in Excel die je wel zou willen, maar die niet kunnen vanwege zeer weinig vraag ernaar. Als ergens erg weinig vraag naar is, gaat er ook niet zomaar een dure Microsoft-programmeur mee aan de slag. Mogelijk is de todo-list van de betreffende programmeurs al veel te lang... :)